ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی

ندای الرحیل

سلام
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای دگرگون کردن بدیهیات،گرایشها و هدفها ...
وبلاگ حاضر تلاش کوچکی است برای زنده کردن قلبها و دگرگون کردن آرزوها...
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای احیای فرهنگ آخرتگرایی و نواختن ندای الرحیل...
پس...
باور کنیم که جهان به نگاهی نو نسبت به مرگ نیازمند است...
باور کنیم که نگرش غلط به اسرارآمیزترین پدیدۀ هستی - مرگ - لحظه لحظۀ عمر بشر را به پوچی کشانده است....
باور کنیم که ما رهگذریم ودنیا ظرفیت و توان تحمل آرزوهای ما را ندارد...
باور کنیم که مرگ در این نزدیکیست و ما چاره ای جز رفتن نداریم...
باور کنیم که دلهای ما برای آزاد شدن از ترسها و گرایشهای دنیا، به ترسها و گرایشهای آخرت نیازمند است...
باور کنیم که تنها طریقتی که می تواند ما را به خدا برساند، طریقت توشه چینی است...
ویادمرگ، آب حیات بخشیست برای زنده کردن بشریت...
ویاد مرگ شمشیر و سپر محکمیست، در برابر فرهنگ پوچ گرای غربیها...
و یاد مرگ، مرهم شفا بخشیست برای انقلاب بیمار شده به ویروس دنیاگرایی...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

منوی تصویری سایت ندای الرحیل

تلگرام

-----------------------

 صفحه اصلی

-----------------------

ندای الرحیل2-تصاویر

-----------------------

ندای الرحیل3-سیاسی

-----------------------

ندای الرحیل4-خواب

-----------------------

 ندای الرحیل5 - شعر
آخرین نظرات

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۰ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۰ ، ۱۹:۲۷
بهنام جدی بالابیگلو

روز قیامت، یکی از روزهای بسیار مهم وحساسی است که هر انسانی در پیش رو دارد. امیرمؤمنان علی علیه‏السلام درباره این مسئله می‏فرماید: «ای بندگان خدا! شما را به پرهیزکاری سفارش می‏کنم که عامل کنترل و مایه استواری ..
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۰ ، ۱۹:۲۴
بهنام جدی بالابیگلو
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۰ ، ۱۹:۲۰
بهنام جدی بالابیگلو
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۰ ، ۱۹:۱۶
بهنام جدی بالابیگلو
معاد از (( عود )) گرفته شده و در لغت به معنی رجوع و بازگشت آمده است . چون اصطلاحا ً اسم زمان و یا اسم مکان است ، به معنای بازگشت و رجوع به زمان و یا مکانی می باشد . درقرآن مجید ، کلمه معاد به معنای مکان رجوع استعمال شده است :

ان الذی فرض علیک القرآن لرادک الی معاد ؛

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۰ ، ۱۸:۳۴
بهنام جدی بالابیگلو
یادم نمیره، روزهای کودکی مادرم می گفت که نباید دست به محتضر زد.

برایم عجیب بود. پرسیدم چرا؟

گفت چون محتضر اونقدر ضعیف می شه که ممکنه با یک تکان بمیره و خونش گردنت بیفته...

این اخلاق قدیمیها بود ولی حالا سرنگ هوا به دست می گیرن و مریضها رو می کشن و منت هم سرشون می ذارن که ما تو رو راحت کردیم...

وقتی اسم مردن رو راحت شدن می ذارن، دیگه نتیجه این میشه دیگه...

ولی راحت شدن یه چیز دیگه است...

هر روزی که آدم مریضه، کفارۀ یه گناهشه..

یعنی یه گناهش کم می شه و این یعنی راحت شدن...

 

 

یکی از فرزندان امام جعفر صادق علیه السلام در حال احتضار بود و حضرت امام محمدباقر علیه السلام در کنار خانۀ او نشسته بودند و هرکسی نزد او می رفت منع می کردند و می فرمودند که دست بر او مگذارید که او در این حالت در نهایت ناتوانیست و هرکه دست بر او می گذارد چنانست که او را کشته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۰ ، ۱۸:۲۹
بهنام جدی بالابیگلو
 

اسمش گلچمن بود. اهل نماز وروزه بود. زن ثروتمندی بود. ارث کلانی برایش رسیده بود و زندگی راحت و آرامی داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۰ ، ۱۸:۲۸
بهنام جدی بالابیگلو
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۰ ، ۱۵:۵۰
بهنام جدی بالابیگلو
 

می گویند هر سختی و مرارتی برای رسیدن به نتیجه، شیرینی خاص خود را دارد و بهشت نتیجه و حاصل کار مؤمنین و متقین است که به واسطۀ صبر بر گناه و انجام طاعات و عبادات خداوند برای آنها مهیا می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۰ ، ۱۳:۰۷
بهنام جدی بالابیگلو

از جمله سوره های مکی است و محتوای آن به مسایل مبدأ، معاد، بشارت و انذار می پردازد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۰ ، ۰۹:۱۷
بهنام جدی بالابیگلو