ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی

ندای الرحیل

سلام
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای دگرگون کردن بدیهیات،گرایشها و هدفها ...
وبلاگ حاضر تلاش کوچکی است برای زنده کردن قلبها و دگرگون کردن آرزوها...
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای احیای فرهنگ آخرتگرایی و نواختن ندای الرحیل...
پس...
باور کنیم که جهان به نگاهی نو نسبت به مرگ نیازمند است...
باور کنیم که نگرش غلط به اسرارآمیزترین پدیدۀ هستی - مرگ - لحظه لحظۀ عمر بشر را به پوچی کشانده است....
باور کنیم که ما رهگذریم ودنیا ظرفیت و توان تحمل آرزوهای ما را ندارد...
باور کنیم که مرگ در این نزدیکیست و ما چاره ای جز رفتن نداریم...
باور کنیم که دلهای ما برای آزاد شدن از ترسها و گرایشهای دنیا، به ترسها و گرایشهای آخرت نیازمند است...
باور کنیم که تنها طریقتی که می تواند ما را به خدا برساند، طریقت توشه چینی است...
ویادمرگ، آب حیات بخشیست برای زنده کردن بشریت...
ویاد مرگ شمشیر و سپر محکمیست، در برابر فرهنگ پوچ گرای غربیها...
و یاد مرگ، مرهم شفا بخشیست برای انقلاب بیمار شده به ویروس دنیاگرایی...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
هم کاروانیان

منوی تصویری سایت ندای الرحیل

تلگرام

-----------------------

 صفحه اصلی

-----------------------

ندای الرحیل2-تصاویر

-----------------------

ندای الرحیل3-سیاسی

-----------------------

ندای الرحیل4-خواب

-----------------------

 ندای الرحیل5 - شعر
آخرین دیدگاه میهمانان ندای الرحیل
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۹، ۱۷:۱۶ - سلیمانی
    احسنت

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

رایان در سن 5 سالگی از طبقۀ دوم ساختمان به پایین افتاد ولی اتفاق عجیبی برایش رخ داد: “من وقتی 5 ساله بودم عادت داشتم اسباب بازی هایم را از پنجرۀ اتاقم که در طبقۀ دوم بود به پائین و روی لبه ای که بین دو طبقه و زیر پنجره بود بیاندازم و از پنجره بیرون می رفتم تا آنها را بردارم. یک بار بدون توجه به اینکه شب قبل باران باریده، از پنجره بیرون رفتم و پایم از روی لبه زیر پنجره که خیس بود لیز خورد. در اینجا ناگهان گذشت زمان بسیار کند شد، بطوری که پائین افتادن خود را به آرامی میدیدم و در این حال هزاران فکر از ذهن من عبور می کرد: آیا من به اندازه کافی زندگی کرده ام؟ آیا زنده خواهم ماند؟ آیا مادرم از دست من عصبانی خواهد شد؟ آیا من به همین سادگی بخاطر حماقتم خواهم مرد؟…در همین حال بدنم به زمین خورد و متعجب شدم از اینکه دردی احساس نکردم. ناگهان در یک لحظه متوجه این واقعیت شدم که من مرده ام و در بدنم نیستم ولی عجیب است که این برایم تعجب آور نبود، مانند اینکه با مرگ همیشه آشنائی کامل داشته ام. کمی از آنچه میگذشت گیج شده بودم، ولی احساس آرامش و رضایت کاملی را حس میکردم. اطراف من مانند یک منظرۀ کاملاً زیبا در یک زمینۀ کاملاً تاریک بود. می توانستم هر چیزی را که میخواهم ببینم بدون اینکه نیاز باشد سرم (جهت دیدم) را بچرخانم، و اگر میخواستم می توانستم ما ورای دیوار و اشیاء را نیز ببینم. ناگهان یک نقطۀ کوچک نورانی برایم ظاهر شد و دید من را تغییر داد، مانند نگاه کردن در یک تونل طولانی تاریک با نوری در انتهای آن، و من بی اختیار و با سرعتی باور نکردنی به طرف نقطه نورانی حرکت کردم. این نور زنده و آگاه بود، گوئی طپش قلب میلیونها ضمیر و روح را درون خود داشت. از سوی این نور عشقی بسیار قوی حس می‌کردم، قوی تر از بهترین احساس موفقیت یا عشق یا خوشحالی که در دنیا می‌توان احساس کرد. من فکر می‌کنم که این تونل همان حرکت بینهایت سریع در پهنۀ جهان است. نور از طریق فکر، و نه کلام و کلمات، با من حرف می‌زد و به من گفت که هنوز زمان من فرا نرسیده است. در همین لحظه ناگهان خود را روی زمین یافتم در حالی که گریه می‌کردم و بدنم درد داشت و چشمانم را باز کردم.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۰
بهنام جدی بالابیگلو

مرگ خواب ابدی نیست، بلکه بیداری ابدیست والتر اسکات

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۲۵
بهنام جدی بالابیگلو

 یک دست من را از تابوتم بیرون بگذارید تا مردم ببینند سلطانی چون من با دست خالی از دنیا می‌رود

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۷
بهنام جدی بالابیگلو
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۲۲
بهنام جدی بالابیگلو

 

نتایج مطالعات دانشمندان هلندی نشان می‌دهد مغز انسان پس از بریده شدن از بدن تا یک دقیقه به حیات خود ادامه می‌دهد. به گفته دانشمندان هلندی مغز انسان تا یک دقیقه پس از جدا شدن سر از بدن انسان به حیات خود ادامه می‌دهد.

دانشمندان با جدا کردن سر موش‌ها به این نتیجه رسیدند که مغز آن‌ها ۱۷ ثانیه پس از بریده شدن سر می‌میرد. در واقع پس از ۴ ثانیه موش بیهوش شده و پس از ۱۷ ثانیه فعالیت الکتریکی مغز تعطیل می‌شود.

بر اساس گزارش لایو ساینس، اما دانشمندان متوجه یک موج الکتریکی قوی موسوم به «موج مرگ» شدند که پس از یک دقیقه ایجاد می‌شود و در واقع آخرین فعالیت مغز است. موج مرگ در نتیجه کمبود انرژی و اکسیژن ایجاد می‌شود.

 

هم اکنون دانشمندان امیدواند با استفاده از مدل کامپیوتری بتوانند سلول‌های مغزی را با اکسیژن و گلوکز احیا کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۸
بهنام جدی بالابیگلو

آیا میدانید بعد از فوت شخص رشد موها تا چندین ماه متوقف نمیشود؟!

آیا میدانید پس از مرگ تنها عضوی که تا سه روز زنده است گوش هست

آیا میدانید بعد از فوت تنها قسمت چپ مغز تا هفت دقیقه زنده میماند وتمام گذشته خود را بصورت یک خواب مرور میکند؟!...

آیا می دانید که فعالیت سلولهای مغز انسان تا یک دقیقه بعد از بریده شدن سر ادامه دارد

لا حول ولا قوة الا بالله

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۱
بهنام جدی بالابیگلو

 













محققان از یک آزمایش غیرمستقیم برای القای تصور دروغینی در داوطلبان تحت اسکنر مغزی استفاده کردند که انگار از بدن خود خارج شده و از خارج بدن، به خود نگاه می‌کنند. 
 
آن‌ها دریافتند که بخشهای خاصی از مغز داوطلبان در زمان انجام این آزمایش با توجه به منطقه‌ای از اتاق که تصور می‌کردند در آنجا قرار دارند، ‌فعال می‌شد. 
این یافته‌ها نشان می‌دهد که فعالیت غیرعادی در این مناطق که شاید تحت تاثیر دارو یا در اثر محرومیت از اکسیژن اتفاق افتاده، می‌تواند مسؤول بوجود آمدن تجربه‌های خروج روح از بدن باشد. 
پس از خروج روح از بدن چه اتفاقی در مغز می‌افتد؟
 
محققان از هدست‌های ویدیوئی استفاده کردند که نمایی از اتاق از نظر سوم شخص به داوطلبان ارائه می‌کرد. 
 
این تصور باعث شد که داوطلبان در زیر دستگاه اسکنر باور کنند در یک بدن غریبه در سوی دیگر اتاق قرار داشته و به بدن خود در زیر دستگاه ام‌آر‌آی نگاه می‌کنند. 
پس از خروج روح از بدن چه اتفاقی در مغز می‌افتد؟
 
در برخی تجربیات، دانشمندان حتی به لمس یا تهدید بدن غریبه با چاقو پرداختند تا واکنش مغز داوطلبان را در برابر آن‌ها بسنجند. 
 
به گفته محققان، این یافته‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند زیرا به ارائه نخستین خصوصیات مناطق مغزی دخیل در شکل‌گیری تجربه ادراکی از خود بدن در فضا پرداخته‌اند. 
در این پروژه از 15 داوطلب سالم خواسته شد تا نمایشگرهای بالاسری را بپوشند که به نمایش آن‌ها در زیر دستگاه ام‌آرآی از سوی دیگر اتاق و از نقطه نظر یک شخص دیگر می‌پرداخت. داوطلبان نه تنها می‌توانستند پاهایی را مشاهده کنند که روی تخت دراز کشیده بودند، بلکه همچنین می‌توانستند پاهای خود را که از زیر اسکنر بیرون زده بود، مشاهده کنند. 
 
محققان با لمس بدن شرکت‌کنندگان توسط یک جسم و همزمان لمس مشابه بدن غریبه در سوی دیگر که با هدست قابل مشاهده بود، توانستند حس دروغین را القا کنند. 
 
اسکنهای مغزی ثبت شده در زمان انجام این تجربیات نشان داد که الگوهای فعالیت در لوبهای تمپورال و آهیانه‌ای با این حس نابجا از موقعیت خود مطابقت داشت. 
 
این اسکن‌ها همچنین موفق به شناسایی فعالیت خاصی در هیپوکامپ شدند که نورون‌های جی‌پی‌اس در آن قرار دارند. این امر می‌تواند بدان معنی باشد که فعالیت غیرعادی در این سلول‌ها می‌تواند تا حدی مسؤول ایجاد تجربه خروج روح از بدن باشد. 
 
این یافته‌ها در مجله Current Biology منتشر شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۴۹
بهنام جدی بالابیگلو

 

بهشت

نعمات بهشتیان اعم از مادی و معنوی همه بر اساس شان و مرتبت ایشان تقسیم می شود. لذا اگر چه همه از قصرهای مجلل و همسران و دیگر نعمات بهشتی برخوردارند، اما کیفیت آنها متناسب با درجاتشان فرق دارد. من جمله میزان دیدار و همنشینی با بزرگان بهشتی همچون پیامبران و امامان نیز بسته به درجات بهشتیان متغیر است. همچنین بالاترین نعمت بهشت که بنابر نقل، لذت درک خدا و رضایت اوست، نیز بستگی به شان بهشتیان دارد .

روای گوید از حضرت رضا علیه السّلام پرسیدم: نظر شما در باره این حدیث که أهل حدیث نقل مى‏کنند: «أهل ایمان از منازل و مقامات خود در بهشت، خدا را زیارت مى‏کنند» چیست؟

حضرت رضا علیه السّلام فرمود:

اى أبا صلت، خداوند تبارک و تعالى حضرت محمّد صلّى اللَّه علیه و آله را بر تمام مخلوقین، حتى فرشتگان و انبیاء عظام، برترى داده است، و بیعت کردن با او را به منزله بیعت با خود ساخته و زیارت و دیدار پیامبر را در دنیا و آخرت به منزله زیارت و دیدار خود شمرده است،... و درجه و مقام پیامبر صلّى اللَّه علیه و آله در بهشت از تمام درجات بالاتر است، پس هر کس از درجه و مقام خود در بهشت؛ آن حضرت را زیارت کند، خداوند تبارک و تعالى را زیارت کرده است.

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۰۵
بهنام جدی بالابیگلو

دروغ سببِ گرفتن صورت انسانی از دروغگو است.

یعنی چهره برزخی اش انسان نیست.

رسول خدا(ص) به حضرت زهرا(س) فرمود:

در شب معراج زنی را دیدم که سرش مانند خوک و بدنش مانند بدن الاغ بود وسببش فتنه انگیزی و دروغگویی اش بوده است.

- دروغگو به واسطه ی دروغ، بوی دهانش در قیامت گندیده است. ملائکه از بوی گندش فرار میکنند. بوی گند دهان دروغگو تا به عرش می رسد.

- دروغ از شراب بدتر است.

حضرت باقر(ع) فرمود:

خداوند برای شرّ قفلهایی قرار داده و کلید آن شراب است و دروغ بدتر از شراب است.

55555555555555555555555555555555555

555555555555555555555555555555555555555555555555555- دروغگو به عذاب مخصوصی معذّب می باشد چنانکه در کتاب دعوات راوندی، حدیثی طولانی از رسول خدا(ص) روایت نموده که آن حضرت مشاهدات خود را در معراج بیان نموده که از آن جمله فرمود: دیدم مردی که بر پشت خوابانیده شده و دیگری بر سرش ایستاده و در دستش مانند عصائی از آهن که سرش کج باشد، بود پس بر یک طرفش می آمد و با آنچه در دستش بود بر رویش می زد، از طرف دهان تا فقایش را قطعه قطعه می کرد و همچنین به بینی و چشمش می زد تا قفای آن آنگاه به طرف دیگر می آمد و همین کار را تکرار می کرد و هنوز از این طرف فارغ نشده، طرف دیگر صحیح و به حال اول برمی گشت و با او همان کار اول را می کرد.

پرسیدم: علت عذاب این شخص چیست؟ به من گفتند: این مردی است که صبح از خانه اش بیرون می رود دروغی می گوید که زیانش به آفاق می رسد و تا روز قیامت بر او چنین عذابی است.

- مردی از رسول خدا(ص) پرسید چه عملی سبب دخول در آتش است؟

رسول خدا(ص) فرمود: دروغ، زیرا دروغ سبب فجور و فجور سبب کفر و کفر سبب دخول در آتش است.

-  از حضرت صادق(ع) است که از مجازات دروغگو آن است که خداوند فراموشی را بر او مسلط می گرداند. پس دروغی می گوید و آن را فراموش می نماید و بعد خبری می دهد که منافی با دروغ اولی است و خود را نزد مردم رسوا می سازد.

- دروغ دری از درهای نفاق است. دروغ از گناهان کبیره است.

- دروغ صاحبش را هلاک می کند چنان که پیامبر اکرم(ص) فرمود: از دروغ بپرهیزید، اگر شما در آن رستگاری می بینید (این طور نیست) به درستی که در آن هلاکت است. همچنین فرمود: از دروغ بپرهیزید زیرا که دروغ روی دروغگو را سیاه می کند.

- دروغگو قابل رفاقت و برادری نیست. حضرت امیر المؤمنین علی (ع) فرمود: مسلمان باید از دوستی و برادری دروغگو بپرهیزد زیرا به سبب دروغ گفتن اگر راست هم بگوید باور کرده نمی شود.

- خداوند دروغگو را هدایت نمی کند و راه حق را نشانش نمی دهد.

- عیسی بن مریم فرمود: کسی که دروغگوئی اش زیاد شود حسن و جمال و وقارش نزد خدا و خلق خدا از بین می رود به طوری که مردم از او متنفّر و منزجر می شوند.

- دروغگو از نماز شب محروم است و در نتیجه از برکاتی که این عبادت بزرگ دارد محروم می ماند که از آن جمله از سعه رزق بی بهره است.

- دروغ کلید خانه ای است که همه خبائث در آن است.

- دروغگو مروّتش از همه ی خلق کمتر است.

- دروغگو تخم کینه و دشمنی را در دلها می کارد.

- دروغ نشانه ای از نفاق است چنانکه رسول خدا(ص) فرمود: منافق را سه علامت است: دروغ گفتن، خیانت کردن، خلف وعده نمودن.

- دروغ انگشت پیچ شیطان است. دروغ بدترین رباهاست. (از حیث عذاب شدیدتر است)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۴۴
بهنام جدی بالابیگلو

 

 

قبل از تولد و برای بدنیا اومدن ؛ خودمون رو در دریایی از آب  قرار میدیم

بعد از تولد و برای زندگی، در اقیانوسی از هوا

و با مردن ، در میان خروارها خاک ...

امیدوارم این چرخه رو با آتش تکمیل نکنیم.

خدایا پناه بر تو از این دنیای پر از هوا

خدایا در این سفر پر بلا ، آب و باد و خاک را تحمل کرده ام ؛ از آتش به تو پناه می برم .

خدایا من یک مسافرم ...

ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه و قنا عذاب النار

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۳۴
بهنام جدی بالابیگلو