ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی

ندای الرحیل

سلام
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای دگرگون کردن بدیهیات،گرایشها و هدفها ...
وبلاگ حاضر تلاش کوچکی است برای زنده کردن قلبها و دگرگون کردن آرزوها...
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای احیای فرهنگ آخرتگرایی و نواختن ندای الرحیل...
پس...
باور کنیم که جهان به نگاهی نو نسبت به مرگ نیازمند است...
باور کنیم که نگرش غلط به اسرارآمیزترین پدیدۀ هستی - مرگ - لحظه لحظۀ عمر بشر را به پوچی کشانده است....
باور کنیم که ما رهگذریم ودنیا ظرفیت و توان تحمل آرزوهای ما را ندارد...
باور کنیم که مرگ در این نزدیکیست و ما چاره ای جز رفتن نداریم...
باور کنیم که دلهای ما برای آزاد شدن از ترسها و گرایشهای دنیا، به ترسها و گرایشهای آخرت نیازمند است...
باور کنیم که تنها طریقتی که می تواند ما را به خدا برساند، طریقت توشه چینی است...
ویادمرگ، آب حیات بخشیست برای زنده کردن بشریت...
ویاد مرگ شمشیر و سپر محکمیست، در برابر فرهنگ پوچ گرای غربیها...
و یاد مرگ، مرهم شفا بخشیست برای انقلاب بیمار شده به ویروس دنیاگرایی...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

منوی تصویری سایت ندای الرحیل

تلگرام

-----------------------

 صفحه اصلی

-----------------------

ندای الرحیل2-تصاویر

-----------------------

ندای الرحیل3-سیاسی

-----------------------

ندای الرحیل4-خواب

-----------------------

 ندای الرحیل5 - شعر

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۰ ثبت شده است

شهید برونسی روز قبل از عملیات بدر روحیۀّ عجیبی داشت. مدام اشک میس ریخت، علت را که پرسیدم آقای برونسی گفت:

دارم از بچه ها خداحافظی می کنم، چرا که خوابی دیده ام، سپس افزود:

به صورت امانت برای شما نقل می کنم و آن اینکه: در خواب بی بی فاطمه زهرا(س) را دیدم که فرمود: فلانی! فردا مهمان ما هستی، محل شهادت را هم نشان داد. همین چهار راهی که در منطقۀ عملیاتی بدر فرود هلی کوپتر است و به طرف نفت خانه و جاده اسفالت بصره - العماره می رود و من در همین چهار راه باید نماز بخوانیم تا وقتیکه بسوی خدا پرواز می کنم و بلاخره نیز این خواب در همان جا و همان وقتیکه گفته بود، به زیبایی تعبیر شد...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۰ ، ۲۰:۴۳
بهنام جدی بالابیگلو

 

 

 

علامه طباطبایی رحمه الله می فرمایند:

اوایل جوانی در نجف اشرف بودیم؛ شخصی بود که به او می گفتند

شیخ عبود. مردی با بصیرت بود. اغلب به قبرستان وادی السلام سر می زد.

یک روز طلبه های جوان دور او را گرفتند و گفتند: چه خبر؟

گویا منتظر خبرهای عجیب و غریب بودند. آن مرد گفت:

از این خبرهایی که شما می خواهید، نه،اما خود یک خبر دارم. چند عدد از قبرها را دیدم که خالی هستند.

از قبری پرسیدم: می گویند در قبر مار و مور و عقرب وجود دارد، ولی الآن چیزی نیست؟

ناگاه شنیدم که قبر گفت:

ای رفیق! ما که مار و مور نداریم.

شما آدمها خود مار و مور می آورید. این ها اعمال خود شماست و هرگز نمی توانید از اعمالتان فرار کنید.

کل امریء بما کسب رهین...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۰ ، ۲۰:۴۲
بهنام جدی بالابیگلو

در مفاهیم هندو، جهنم از حالت مکانی برای اقامت همگان خارج شده و به معنای مکانی برای کیفر به خاطر اخلاقی، درآمده است. مشاهده می کنیم که در عصر ودایی که در دو هزار سال قبل از میلاد بوده است، اموات بدون هیچ تمایزی در مکانی که زیر زمین بوده، اقامت می کرده اند که کارتا به معنای تونل یا واوارا به معنای زندان یا پارشانا به معنای جهنم، نامیده شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۰ ، ۲۰:۴۰
بهنام جدی بالابیگلو

برای همه کس، حتی سردمداران سیاست و زمامداران بزرگ جهان، روشن گردیده که به موازات جنبه های مثبت تمدن درخشان کنونی، موج عظیمی از فساد اخلاق، گسترش جرائم و جنایات، افزایش بزه ها و تجاوزات و بطور کلی قانون شکنی و تجاوز از مرز مقررات، در دنیا پدید آمده و یک نوع دلهره و نگرانی عمومی بوجود آمده است!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۰ ، ۲۰:۳۵
بهنام جدی بالابیگلو

در ایام جوانی،در یکی از روزهای ماه مبارک رمضان، بعد از سحر، در بستر دراز کشیده بودم. شنیده بودم که خداوند، دعای بعد از سحر ماه رمضان را رد نمی کند.

در آن حال رو بسوی خدا کردم و ملتمسانه درخواست کردم که روحم را از بدنم خارج کند تا منهم گردشی کرده باشم...

خوابیدم...

بعد از یکسری خوابهای بیهوده، بسوی بدن برمی گشتم،وارد اتاقی که بدنم در آنجا بود شدم. بناگاه شخصی از بیرون مرا صدا زد.پنجره را باز کردم. تاریکی و ظلمت وحشت آوری مرا ترسانید. سریعا" پنجرا را بستم و به سمت بدن حرکت کردم. بدن را دور زده طرف چپ بدنم ایستادم، بناگاه...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۰ ، ۲۰:۱۷
بهنام جدی بالابیگلو

جهنم بعنوان اصلی ترین موضوع یکی از بزرگترین کارهای ادبی قرون وسطی مطرح می شود. این شاهکار ادبی که همان کمدی دانتی است، در فاصلۀ سالهای 1303تا1320تدوین شده است. حقیقت این است که جهنم فقط یک سوم این کمدی را شامل می شود ولی همین یک سوم، قسمت مهمی است که باعث جذابیت بقیۀ کمدی در نظر نسلهای آینده شده است؛ زیرا دائما" رویاهای دانتی به عنوان رویاهای جهنمی شناخته می شود.

کمدی الهی اثر دانته آلیگیری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۰ ، ۲۰:۱۶
بهنام جدی بالابیگلو

سنگ تراشان، اولین کسانی بودند که ترسهای عالم جهنمی را در قالب آخرین محاکمۀ مؤمنین، به تصویر کشیدند. در قرن دوازدهم که مصادف با تحکیم ارکان اساسی عقاید مسیحی و تألیف بزرگترین رویاهای رهبانی بو، در کلیساهای مناطق غربی اروپا، سنگ تراشی های شگفت انگیزی دربارۀ عملیات جداسازی نجات یافتگان از هلاک شدگان به تصویر کشیده شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۰ ، ۲۰:۱۴
بهنام جدی بالابیگلو