ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی
چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۱۴ ب.ظ

خون از شاهرگهاى او فواره مى زند ...

مجازات شرکت در قتل مومن با نیم سخنى  
حدیث : 1
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنى محمد بن الحسن الصفار عن احمد بن محمد عن الحسین بن سعید عن محمد بن ابى عمیر قال حدثنى غیر واحد عن ابیث عبدالله علیه السلام قال من اعان على قتل مومن بشطر کلمه جاء یوم القیامه بین عینیه مکتوب ایس من رحمه الله عزوجل .
ترجمه :
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که با نیم سخنى در قتل مومنى کمک کند، روز قیامت در حالى مى آید که بر پیشانیش نوشته شده است : ((ماءیوس از رحمت خداوند عزوجل ))


حدیث : 2
و بهذاالاسناد عن الحسین بن سعید عن محمدبن ابى عمیر، عن على بن عقبه عن ابى خالد القماط عن حمران قال قلت لابى جعفر علیه السلام قول الله عزوجل ((من اجل ذلک کتبنا على بنى اسرائیل انه من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فى الارض فکانما قتل الناس جمیعا)) و انما قتل واحدا فقالف یوضع فى موضع من جهنم الیه تنتهى شده عذاب اهلها لو قتل الناس جمیعا کان انما یدخل ذلک المکان قلت فان قتل آخر قال یضاعف علیه .
ترجمه :
2. راوى مى گوید به امام باقر علیه السلام عرض کردم خداوند عزوجل مى فرماید: ((بهمین جهت بر بنى اسرائیل نوشتیم که بدون تردید کسى که شخصى را بکشد، بدون آن که آن شخص کسى را کشته باشد یا در زمین فساد کرده باشد، مانند این است که همه مردم را کشته است .))  در حالى که او فقط یک نفر را کشته است .
آن حضرت علیه السلام فرمودند: او را در جایى از جهنم مى گذارند که سخت ترین عذابها را دارد و اگر همه مردم را مى کشت او را در همین مکان مى گذاشتند. عرض کردم : اگر دیگرى را نیز بکشد چطور؟ فرمودند: عذابش ‍ دو برابر مى شود.

حدیث : 3
ابى رحمه الله قال حدثنى محمد بن ابى القاسم عن محمد بن على الکوفى عن المفضل بن صالح عن جابرن یزید عن ابى جعفر علیه السلام قال اول ما یحکم الله تعالى فیه یوم القیامه الدماء فیوقف ابنى آدم فیفصل بینهما ثم الذین یلونهما من اصحاب الدماء حتى لا یبقى مهم احد ثم الناس بعد ذلک فیاتى المقتول قاتله فیشخب دمه فى وجهه فیقول هذه قتلنى فیقول انت قتلته فلا یستطیع ان یکتم الله حدیثا.
ترجمه :
3. امام باقر علیه السلام فرمودند: اولین چیزى که خداوند در روز قیامت درباره آن حکم مى نماید، خونهاى ریخته شده است . ابتدا فرزندان حضرت آدم علیه السلام را حاضر کرده و در میان آنها قضاوت مى نماید، سپس سایر قاتلها و مقتلولها را حاضر مى کند تا دیگر کسى از آنان باقى نمى ماند، بدین گونه که مقتول نزد قاتل خود ایستاده و در حالى که خون روى صورتش ‍ جارى است عرضه مى دارد: این شخص مرا کشته است . خداوند از او مى پرسد: آیا تو او را کشته اى ؟ و او هیچ چیزى را نمى تواند از خداوند پنهان کند.

حدیث : 4
حدثنى محمد بن على ماجیلویه رضى الله عنه عن عمه محمد بن ابى القاسم عن احمد بن محمد عن الحسین بن سعید عن ابن ابى عمیر عن صسعید الازرق عن ابى عبدالله علیه السلام فى رجل قتل رجلا مومنا قال یقال له مت اى میته شئت ان شئت یهودیا و ان شئت نصرانیا و ان شئت مجوسیا.
ترجمه :
4. امام صادق علیه السلام درباره قاتل مومن فرمودند: به او مى گویند هر طور که مى خواهى بمیر؛ یهوید بمیر یا مسیحى یا مجوسى ((و نمى تواند با مسلمانى بمیرد))

حدیث : 5
حدثنى محمد بن موسى بن المتوکل رضى الله عنه قال حدثنى محمد بن یحیى عن احمد بن محمد عن الحسین بن سعید عن عبدالرحمن بن ابى نجران عن محمد بن سنان عن ابى الجارود عن محمد بن على علیهماالسلام قال ما من نفس تقتل بره و لا فاجره الا وهى تحشر یوم القیامه متعلقا بقاتله بیده الیمنى و راسه بیده الیسرى و اوادجه تشخب دما یقول یا رب سل هذا فیم قتلنى فان کان قتله فى طاعه الله عزوجل اثیب القاتل الجنه و ذهب بالمقتول الى النار و ان کان فى طاعه فلان قیل له اقتله کما قتلک ثم یفعل الله فیهما بعد مشیته .
ترجمه :
5. امام باقر علیه السلام فرمودند: مقتول خوب یا بدى نیست ، مگر این که در روز قیامت در حالى که خون از شاهرگهاى او فواره مى زند و قاتلش را با دست راست و سرش را در دست گرفته محشور مى شود. عرضه مى دارد. پروردگارا! از این بپرس چرا مرا کشت ؟ و آنگاه اگر در راه طاعت خداوند عزوجل او را کشته باشد، قتل را به بهشت و مقتول را به جهنم مى برند. و اگر بخاطر اطاعت از فلان شخص او را کشته باشد، به او مى گویند: همانگونه که تو را کشت ، او را بکش ، آنگاه خداوند طبق خواست خود با آنها رفتار مى نماید.

حدیث : 6
حدثنى جعفر بن محمد بن مسرور رضى الله عنه قال حدثنى الحسین بن محمدبن عامر عن عمه عبدالله بن عامر عن ابن ابى عمیر عن حفس بن البخترى عن ابى عبدالله علیه السلام قال ان امراه غذبت فى هر ربطتها حتى ماتت عطشا.
ترجمه :
6. امام صادق علیه السلام فرمودند: همانا زنى را بخاطر این که گربه اى را بسته بود تا از تشنگى مرد، عذاب نمودند.

حدیث : 7
و بهذاالاسناد عن ابن ابى عمیر عن حماد عن الحلبى عن ابى عبدالله علیه السلام قال قال رسول الله صلى الله علیه و آله ان اعتا الناس ‍ على الله تعالى من قتل غیر قاتله و من ضرب من لم یضربه .
ترجمه :
7. امام صادق علیه السلام نقل مى نمایند که رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: بدون شک ستمکارترین مردم بر خداى متعال ، کسى است که غیر قاتل خود را بکشد، یا کسى که او را نزده است ، بزند.

حدیث : 8
ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله عن احمد بن محمد عن على بن الحکم عن هشام عن سلیمان بن خالد قال سمعت ابا عبدالله علیه السلام یقول اوحى الله تعالى الى موسى بن عمران ان یا موسى قل للمائ من بنى اسرائیل آیاکم و قتل النفس الحرام بغیر حق فان من قتل منکم نفسا فى الدنیا قتلته فى النار مائه الف قتله مثل قتله صاحبه .
ترجمه :
8. راوى مى گوید از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمودند: خداوند متعال به حضرت موسى علیه السلام وحى نمود که به بنى اسرائیل بگو: از آدمکشى حرام و بناحق بپرهیزید. قعطا هر کدام از شما که کسى را بکشد، من نیز در جهنم صد هزار بار قاتل را مى کشم ، با همان روشى که قاتل مقتول را کشته بود.

حدیث : 9
ابى رحمه الله قال حدثنى محمد بن ابى القاسم عن محمد بن على الکوفى عن محمد بن اسلم الجبلى عن عبدالرحمن بن اسلم عن ابیه قال قال ابو جعفر علیه السلام من قتل مومنا متعمدا اثبت الله تعالى علیه جمیع الذنوب و برى المقتول منها و ذلک قول الله تعالى ((ارید ان تبوء یاثمى و اثمک فتکون من اصحاب النار.))
ترجمه :
9. امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که عمدا مومنى را بکشد، خداى متعال همه گناهان را براى قاتل نوشته و مقتول را از تمام گناهانش پاک مى نماید و خداى متعال در آین آیه نیز همین را مى فرمایند: ((مى خواهم گناهان من و تو، به تو بازگردد تا جهنمى شوى ))



نوشته شده توسط بهنام جدی بالابیگلو
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی

ندای الرحیل

سلام
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای دگرگون کردن بدیهیات،گرایشها و هدفها ...
وبلاگ حاضر تلاش کوچکی است برای زنده کردن قلبها و دگرگون کردن آرزوها...
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای احیای فرهنگ آخرتگرایی و نواختن ندای الرحیل...
پس...
باور کنیم که جهان به نگاهی نو نسبت به مرگ نیازمند است...
باور کنیم که نگرش غلط به اسرارآمیزترین پدیدۀ هستی - مرگ - لحظه لحظۀ عمر بشر را به پوچی کشانده است....
باور کنیم که ما رهگذریم ودنیا ظرفیت و توان تحمل آرزوهای ما را ندارد...
باور کنیم که مرگ در این نزدیکیست و ما چاره ای جز رفتن نداریم...
باور کنیم که دلهای ما برای آزاد شدن از ترسها و گرایشهای دنیا، به ترسها و گرایشهای آخرت نیازمند است...
باور کنیم که تنها طریقتی که می تواند ما را به خدا برساند، طریقت توشه چینی است...
ویادمرگ، آب حیات بخشیست برای زنده کردن بشریت...
ویاد مرگ شمشیر و سپر محکمیست، در برابر فرهنگ پوچ گرای غربیها...
و یاد مرگ، مرهم شفا بخشیست برای انقلاب بیمار شده به ویروس دنیاگرایی...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
هم کاروانیان

منوی تصویری سایت ندای الرحیل

تلگرام

-----------------------

 صفحه اصلی

-----------------------

ندای الرحیل2-تصاویر

-----------------------

ندای الرحیل3-سیاسی

-----------------------

ندای الرحیل4-خواب

-----------------------

 ندای الرحیل5 - شعر
آخرین دیدگاه میهمانان ندای الرحیل
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۹، ۱۷:۱۶ - سلیمانی
    احسنت

خون از شاهرگهاى او فواره مى زند ...

چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۱۴ ب.ظ
مجازات شرکت در قتل مومن با نیم سخنى  
حدیث : 1
حدثنى محمد بن الحسن رضى الله عنه قال حدثنى محمد بن الحسن الصفار عن احمد بن محمد عن الحسین بن سعید عن محمد بن ابى عمیر قال حدثنى غیر واحد عن ابیث عبدالله علیه السلام قال من اعان على قتل مومن بشطر کلمه جاء یوم القیامه بین عینیه مکتوب ایس من رحمه الله عزوجل .
ترجمه :
1. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که با نیم سخنى در قتل مومنى کمک کند، روز قیامت در حالى مى آید که بر پیشانیش نوشته شده است : ((ماءیوس از رحمت خداوند عزوجل ))


حدیث : 2
و بهذاالاسناد عن الحسین بن سعید عن محمدبن ابى عمیر، عن على بن عقبه عن ابى خالد القماط عن حمران قال قلت لابى جعفر علیه السلام قول الله عزوجل ((من اجل ذلک کتبنا على بنى اسرائیل انه من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فى الارض فکانما قتل الناس جمیعا)) و انما قتل واحدا فقالف یوضع فى موضع من جهنم الیه تنتهى شده عذاب اهلها لو قتل الناس جمیعا کان انما یدخل ذلک المکان قلت فان قتل آخر قال یضاعف علیه .
ترجمه :
2. راوى مى گوید به امام باقر علیه السلام عرض کردم خداوند عزوجل مى فرماید: ((بهمین جهت بر بنى اسرائیل نوشتیم که بدون تردید کسى که شخصى را بکشد، بدون آن که آن شخص کسى را کشته باشد یا در زمین فساد کرده باشد، مانند این است که همه مردم را کشته است .))  در حالى که او فقط یک نفر را کشته است .
آن حضرت علیه السلام فرمودند: او را در جایى از جهنم مى گذارند که سخت ترین عذابها را دارد و اگر همه مردم را مى کشت او را در همین مکان مى گذاشتند. عرض کردم : اگر دیگرى را نیز بکشد چطور؟ فرمودند: عذابش ‍ دو برابر مى شود.

حدیث : 3
ابى رحمه الله قال حدثنى محمد بن ابى القاسم عن محمد بن على الکوفى عن المفضل بن صالح عن جابرن یزید عن ابى جعفر علیه السلام قال اول ما یحکم الله تعالى فیه یوم القیامه الدماء فیوقف ابنى آدم فیفصل بینهما ثم الذین یلونهما من اصحاب الدماء حتى لا یبقى مهم احد ثم الناس بعد ذلک فیاتى المقتول قاتله فیشخب دمه فى وجهه فیقول هذه قتلنى فیقول انت قتلته فلا یستطیع ان یکتم الله حدیثا.
ترجمه :
3. امام باقر علیه السلام فرمودند: اولین چیزى که خداوند در روز قیامت درباره آن حکم مى نماید، خونهاى ریخته شده است . ابتدا فرزندان حضرت آدم علیه السلام را حاضر کرده و در میان آنها قضاوت مى نماید، سپس سایر قاتلها و مقتلولها را حاضر مى کند تا دیگر کسى از آنان باقى نمى ماند، بدین گونه که مقتول نزد قاتل خود ایستاده و در حالى که خون روى صورتش ‍ جارى است عرضه مى دارد: این شخص مرا کشته است . خداوند از او مى پرسد: آیا تو او را کشته اى ؟ و او هیچ چیزى را نمى تواند از خداوند پنهان کند.

حدیث : 4
حدثنى محمد بن على ماجیلویه رضى الله عنه عن عمه محمد بن ابى القاسم عن احمد بن محمد عن الحسین بن سعید عن ابن ابى عمیر عن صسعید الازرق عن ابى عبدالله علیه السلام فى رجل قتل رجلا مومنا قال یقال له مت اى میته شئت ان شئت یهودیا و ان شئت نصرانیا و ان شئت مجوسیا.
ترجمه :
4. امام صادق علیه السلام درباره قاتل مومن فرمودند: به او مى گویند هر طور که مى خواهى بمیر؛ یهوید بمیر یا مسیحى یا مجوسى ((و نمى تواند با مسلمانى بمیرد))

حدیث : 5
حدثنى محمد بن موسى بن المتوکل رضى الله عنه قال حدثنى محمد بن یحیى عن احمد بن محمد عن الحسین بن سعید عن عبدالرحمن بن ابى نجران عن محمد بن سنان عن ابى الجارود عن محمد بن على علیهماالسلام قال ما من نفس تقتل بره و لا فاجره الا وهى تحشر یوم القیامه متعلقا بقاتله بیده الیمنى و راسه بیده الیسرى و اوادجه تشخب دما یقول یا رب سل هذا فیم قتلنى فان کان قتله فى طاعه الله عزوجل اثیب القاتل الجنه و ذهب بالمقتول الى النار و ان کان فى طاعه فلان قیل له اقتله کما قتلک ثم یفعل الله فیهما بعد مشیته .
ترجمه :
5. امام باقر علیه السلام فرمودند: مقتول خوب یا بدى نیست ، مگر این که در روز قیامت در حالى که خون از شاهرگهاى او فواره مى زند و قاتلش را با دست راست و سرش را در دست گرفته محشور مى شود. عرضه مى دارد. پروردگارا! از این بپرس چرا مرا کشت ؟ و آنگاه اگر در راه طاعت خداوند عزوجل او را کشته باشد، قتل را به بهشت و مقتول را به جهنم مى برند. و اگر بخاطر اطاعت از فلان شخص او را کشته باشد، به او مى گویند: همانگونه که تو را کشت ، او را بکش ، آنگاه خداوند طبق خواست خود با آنها رفتار مى نماید.

حدیث : 6
حدثنى جعفر بن محمد بن مسرور رضى الله عنه قال حدثنى الحسین بن محمدبن عامر عن عمه عبدالله بن عامر عن ابن ابى عمیر عن حفس بن البخترى عن ابى عبدالله علیه السلام قال ان امراه غذبت فى هر ربطتها حتى ماتت عطشا.
ترجمه :
6. امام صادق علیه السلام فرمودند: همانا زنى را بخاطر این که گربه اى را بسته بود تا از تشنگى مرد، عذاب نمودند.

حدیث : 7
و بهذاالاسناد عن ابن ابى عمیر عن حماد عن الحلبى عن ابى عبدالله علیه السلام قال قال رسول الله صلى الله علیه و آله ان اعتا الناس ‍ على الله تعالى من قتل غیر قاتله و من ضرب من لم یضربه .
ترجمه :
7. امام صادق علیه السلام نقل مى نمایند که رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمودند: بدون شک ستمکارترین مردم بر خداى متعال ، کسى است که غیر قاتل خود را بکشد، یا کسى که او را نزده است ، بزند.

حدیث : 8
ابى رحمه الله قال حدثنى سعد بن عبدالله عن احمد بن محمد عن على بن الحکم عن هشام عن سلیمان بن خالد قال سمعت ابا عبدالله علیه السلام یقول اوحى الله تعالى الى موسى بن عمران ان یا موسى قل للمائ من بنى اسرائیل آیاکم و قتل النفس الحرام بغیر حق فان من قتل منکم نفسا فى الدنیا قتلته فى النار مائه الف قتله مثل قتله صاحبه .
ترجمه :
8. راوى مى گوید از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمودند: خداوند متعال به حضرت موسى علیه السلام وحى نمود که به بنى اسرائیل بگو: از آدمکشى حرام و بناحق بپرهیزید. قعطا هر کدام از شما که کسى را بکشد، من نیز در جهنم صد هزار بار قاتل را مى کشم ، با همان روشى که قاتل مقتول را کشته بود.

حدیث : 9
ابى رحمه الله قال حدثنى محمد بن ابى القاسم عن محمد بن على الکوفى عن محمد بن اسلم الجبلى عن عبدالرحمن بن اسلم عن ابیه قال قال ابو جعفر علیه السلام من قتل مومنا متعمدا اثبت الله تعالى علیه جمیع الذنوب و برى المقتول منها و ذلک قول الله تعالى ((ارید ان تبوء یاثمى و اثمک فتکون من اصحاب النار.))
ترجمه :
9. امام باقر علیه السلام فرمودند: کسى که عمدا مومنى را بکشد، خداى متعال همه گناهان را براى قاتل نوشته و مقتول را از تمام گناهانش پاک مى نماید و خداى متعال در آین آیه نیز همین را مى فرمایند: ((مى خواهم گناهان من و تو، به تو بازگردد تا جهنمى شوى ))

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۰۶
بهنام جدی بالابیگلو

نظرات  (۰)

سایت ندای الرحیل منتظر دیدگاه میهمانان است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">