ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی
جمعه, ۸ بهمن ۱۳۸۹، ۰۴:۱۵ ب.ظ

در مقدمۀ کتاب معاد نوشتۀ معلم اخلاق آیت الله سید عبدالحسین دستغیب می خوانیم:

در مقدمۀ کتاب معاد نوشتۀ معلم اخلاق آیت الله سید عبدالحسین دستغیب می خوانیم:

اعتقاد به قیامت تنها ضامن سعادت و رفاه وامنیت جوامع بشری است

.هرگاه انسانها معتقد باشند که پروندۀ اعمالشان محفوظ می ماند و بلاخره در دادگاه عدل خداوندی محاکمه خواهند شد، احساس مسئولیت و بیم از سرنوشت آنها را از هر نوع گناه و مفاسد اخلاقی باز میدارد و امید به آتیۀ درخشان موجب تسکین خاطر و آرامش فکری آنها را نموده به انتحارهای ناشی از عفریت یأس ونومیدی و فشارهای روحی پایان می دهد.

در نتیجه نگرانیها و تشویشهای حاصل ازجرائم روزافزون و انحرافات انسان در عصر فضا برطرف می گردد.علاوه بر اینکه تمام بحرانها وعقده های جهانی که رهبران ممالک باصطلاح مترقی رابا بن بست مواجه ساخته بسادگی حل و فصل خواهد شد. تجربه بخوبی نشان داده است که نه ازسازمانهای (جلوگیری از جرائم )) کاری ساخته است و نه ((کنفرانسهای صلح))در راه خاموش کردن آتش جنگ کاری از پیش برده اند.

((لویس اشنایدر))استاد تاریخ دانشگاه نیویورک راجع به انسانهای قرن بیستم می نویسد:((بشر مهار کردن همه چیز را آموخته جز مهار کردن وحشیگریهاسرشت بشری))

پس تنها یک راه باقی می ماند و آن عبارت است از

مهار کردن وحشیگریها بوسیلۀ تقویت نیروی ایمان به رستاخیز.

اعتقاد به قیامت

،مهمترین عامل موفقیت و برتری و پیروزی ملتهاست. بهترین شاهد برای این ادعا مقایسۀ وضع کنونی مسلمانان با مسلمین قرون اولیۀ اسلام است.

آنها با الهامی که از افکار پیشوای عظیم الشأن خود گرفته بودند،در چنان مرتبه ای از یقین قرار داشتند که گویی حیات آخرت با تمام نعمتهای جاویدش،در نظرشان مجسم بود. لذا نه فقط از مرگ نمی هراسیدند،بلکه مشتاق آن بودند.چون می دانستند تنها فاصلۀ بین آنها و آنهمه وعده های قطعی، همین زندگی مملو از ناملایمات است. در سایۀ همین اعتقاد محکم بود که بر نیمی از دنیای آن روز فرمانروایی داشتند .وآنگاه که اروپای قرون وسطی در توحش بسر می برد، رهبری جهان را بطور شایسته اداره نمودند.در جنگهای صلیبی بی باکانه در برابر مسیحیان ایستادگی کردند و بیت المقدس را از شر اجانب محفوظ داشتند.آنها شعار یا مرگ یا پیروزی نقش دلشان بود.اما مسلمین امروز این شعاررا فقط با هیاهو و جنجال بر زبان جاری می سازند و قلوبشان مملو از ترس و وحشت است.

از مرگ می ترسند و لذا بسادگی طعمۀ استعمارگران می شونددر قرون اخیر با تجزیه و تفکیک ممالک اسلامی ،مقدمات نابودی آنها فراهم گردید از نظر اختراعات صنعتی و ایجاد وسائل جنگی عقب افتادندو سرانجام جنگهای شش روزه بیت المقدس را تسلیم دشمن کردند.

امروزه برای مسلمانانیکه آرزوی بازیافتن افتخارات گذشته را دارندیک راه باقی مانده و آن عبارت است از ایجاد تحولی عمیق و تجدید نظر کلی بر اساس تقویت نیروی ایمان به

رستاخیز.


نوشته شده توسط بهنام جدی بالابیگلو
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی

ندای الرحیل

سلام
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای دگرگون کردن بدیهیات،گرایشها و هدفها ...
وبلاگ حاضر تلاش کوچکی است برای زنده کردن قلبها و دگرگون کردن آرزوها...
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای احیای فرهنگ آخرتگرایی و نواختن ندای الرحیل...
پس...
باور کنیم که جهان به نگاهی نو نسبت به مرگ نیازمند است...
باور کنیم که نگرش غلط به اسرارآمیزترین پدیدۀ هستی - مرگ - لحظه لحظۀ عمر بشر را به پوچی کشانده است....
باور کنیم که ما رهگذریم ودنیا ظرفیت و توان تحمل آرزوهای ما را ندارد...
باور کنیم که مرگ در این نزدیکیست و ما چاره ای جز رفتن نداریم...
باور کنیم که دلهای ما برای آزاد شدن از ترسها و گرایشهای دنیا، به ترسها و گرایشهای آخرت نیازمند است...
باور کنیم که تنها طریقتی که می تواند ما را به خدا برساند، طریقت توشه چینی است...
ویادمرگ، آب حیات بخشیست برای زنده کردن بشریت...
ویاد مرگ شمشیر و سپر محکمیست، در برابر فرهنگ پوچ گرای غربیها...
و یاد مرگ، مرهم شفا بخشیست برای انقلاب بیمار شده به ویروس دنیاگرایی...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
هم کاروانیان

منوی تصویری سایت ندای الرحیل

تلگرام

-----------------------

 صفحه اصلی

-----------------------

ندای الرحیل2-تصاویر

-----------------------

ندای الرحیل3-سیاسی

-----------------------

ندای الرحیل4-خواب

-----------------------

 ندای الرحیل5 - شعر
آخرین دیدگاه میهمانان ندای الرحیل
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۹، ۱۷:۱۶ - سلیمانی
    احسنت

در مقدمۀ کتاب معاد نوشتۀ معلم اخلاق آیت الله سید عبدالحسین دستغیب می خوانیم:

اعتقاد به قیامت تنها ضامن سعادت و رفاه وامنیت جوامع بشری است

.هرگاه انسانها معتقد باشند که پروندۀ اعمالشان محفوظ می ماند و بلاخره در دادگاه عدل خداوندی محاکمه خواهند شد، احساس مسئولیت و بیم از سرنوشت آنها را از هر نوع گناه و مفاسد اخلاقی باز میدارد و امید به آتیۀ درخشان موجب تسکین خاطر و آرامش فکری آنها را نموده به انتحارهای ناشی از عفریت یأس ونومیدی و فشارهای روحی پایان می دهد.

در نتیجه نگرانیها و تشویشهای حاصل ازجرائم روزافزون و انحرافات انسان در عصر فضا برطرف می گردد.علاوه بر اینکه تمام بحرانها وعقده های جهانی که رهبران ممالک باصطلاح مترقی رابا بن بست مواجه ساخته بسادگی حل و فصل خواهد شد. تجربه بخوبی نشان داده است که نه ازسازمانهای (جلوگیری از جرائم )) کاری ساخته است و نه ((کنفرانسهای صلح))در راه خاموش کردن آتش جنگ کاری از پیش برده اند.

((لویس اشنایدر))استاد تاریخ دانشگاه نیویورک راجع به انسانهای قرن بیستم می نویسد:((بشر مهار کردن همه چیز را آموخته جز مهار کردن وحشیگریهاسرشت بشری))

پس تنها یک راه باقی می ماند و آن عبارت است از

مهار کردن وحشیگریها بوسیلۀ تقویت نیروی ایمان به رستاخیز.

اعتقاد به قیامت

،مهمترین عامل موفقیت و برتری و پیروزی ملتهاست. بهترین شاهد برای این ادعا مقایسۀ وضع کنونی مسلمانان با مسلمین قرون اولیۀ اسلام است.

آنها با الهامی که از افکار پیشوای عظیم الشأن خود گرفته بودند،در چنان مرتبه ای از یقین قرار داشتند که گویی حیات آخرت با تمام نعمتهای جاویدش،در نظرشان مجسم بود. لذا نه فقط از مرگ نمی هراسیدند،بلکه مشتاق آن بودند.چون می دانستند تنها فاصلۀ بین آنها و آنهمه وعده های قطعی، همین زندگی مملو از ناملایمات است. در سایۀ همین اعتقاد محکم بود که بر نیمی از دنیای آن روز فرمانروایی داشتند .وآنگاه که اروپای قرون وسطی در توحش بسر می برد، رهبری جهان را بطور شایسته اداره نمودند.در جنگهای صلیبی بی باکانه در برابر مسیحیان ایستادگی کردند و بیت المقدس را از شر اجانب محفوظ داشتند.آنها شعار یا مرگ یا پیروزی نقش دلشان بود.اما مسلمین امروز این شعاررا فقط با هیاهو و جنجال بر زبان جاری می سازند و قلوبشان مملو از ترس و وحشت است.

از مرگ می ترسند و لذا بسادگی طعمۀ استعمارگران می شونددر قرون اخیر با تجزیه و تفکیک ممالک اسلامی ،مقدمات نابودی آنها فراهم گردید از نظر اختراعات صنعتی و ایجاد وسائل جنگی عقب افتادندو سرانجام جنگهای شش روزه بیت المقدس را تسلیم دشمن کردند.

امروزه برای مسلمانانیکه آرزوی بازیافتن افتخارات گذشته را دارندیک راه باقی مانده و آن عبارت است از ایجاد تحولی عمیق و تجدید نظر کلی بر اساس تقویت نیروی ایمان به

رستاخیز.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۱۱/۰۸
بهنام جدی بالابیگلو

نظرات  (۰)

سایت ندای الرحیل منتظر دیدگاه میهمانان است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">