ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی
دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۴ ب.ظ

مرگ دوم .... مرگ ارواح

یه بحثی وجود داره مبنی براینکه ارواح  هم با نفخ اول  صور اسرافیل خواهند مرد.

ارواح در عالم برزخ با بدن مثالی زندگی میکنن و این بدن با زندگی برزخی ارواح متناسب است

"معاد جسمانی"  ثابت می کند که بدن قیامتی با بدن مثالی و برزخی ما متفاوت است 

یعنی بعید نیست که ارواح با صور اسرافیل از بدن مثالی هم بمیرند و با نفخ دوم صور با بدن قیامتی محشور شوند

اگر این فرض ما صحیح باشد باید بگم که شهیدان از این مرگ استثنا هستن و برای همیشه زنده خواهند ماند

ایه ای زیبا در قرآن هست که می فرماید:

و نفخ فی الصور فصعق من فی السموات و من فی الأرض إلا من شاء الله

 و در صور دمیده می شود، پس هر که در آسمان ها و زمین است بی هوش می افتد، مگر کسی که خدا بخواهد.

سوره ی زمر، آیه ی 68. 

 به موجب إلا من شاء الله عده اى نخواهند مرد. 

و عده اى گفته اند:

 افراد مستثنى عبارتند از شهیدان در راه خداوند 

 این سخن را «سعید بن جبیر» و «عطا» از «ابن عباس» و «ابو هریره»،

از پیغمبر (ص) نقل کرده اند که آن حضرت درباره این آیه از کسانى که شامل بیهوشى مرگ آور نمى شوند از جبرائیل سؤال کرد و او جواب گفت که ایشان شهیدان مى باشند که شمشیرهاى خود را کنار عرش به کمر بسته اند.

این روایت این عقیده را که می گوید با نفخ اول صور ارواح هم می میرند را تقویت می کند؛

بوعلی می گوید که ما از راه دلیل علمی می توانیم بفهمیم  که فقط عقل انسان ( یعنی قوه عاقله انسان ) باقی می ماند ، سایر قوای انسان هر چه هست ، همه معدوم می شوند 
 

ارواح در برزخ با بدن مثالی که جنسش از تصور و تخیل است زندگی می کنند و با پایان یافتن برزخ و آغاز قیامت احتیاج به بدنی دارند که با عالم عظیم آخرت سازگاری داشته باشد؛ همانند پروانه از پیلۀ خود خارج شده با بدنی متفاوت وارد محشر می شوند...






نوشته شده توسط بهنام جدی بالابیگلو
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی

ندای الرحیل

سلام
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای دگرگون کردن بدیهیات،گرایشها و هدفها ...
وبلاگ حاضر تلاش کوچکی است برای زنده کردن قلبها و دگرگون کردن آرزوها...
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای احیای فرهنگ آخرتگرایی و نواختن ندای الرحیل...
پس...
باور کنیم که جهان به نگاهی نو نسبت به مرگ نیازمند است...
باور کنیم که نگرش غلط به اسرارآمیزترین پدیدۀ هستی - مرگ - لحظه لحظۀ عمر بشر را به پوچی کشانده است....
باور کنیم که ما رهگذریم ودنیا ظرفیت و توان تحمل آرزوهای ما را ندارد...
باور کنیم که مرگ در این نزدیکیست و ما چاره ای جز رفتن نداریم...
باور کنیم که دلهای ما برای آزاد شدن از ترسها و گرایشهای دنیا، به ترسها و گرایشهای آخرت نیازمند است...
باور کنیم که تنها طریقتی که می تواند ما را به خدا برساند، طریقت توشه چینی است...
ویادمرگ، آب حیات بخشیست برای زنده کردن بشریت...
ویاد مرگ شمشیر و سپر محکمیست، در برابر فرهنگ پوچ گرای غربیها...
و یاد مرگ، مرهم شفا بخشیست برای انقلاب بیمار شده به ویروس دنیاگرایی...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

منوی تصویری سایت ندای الرحیل

تلگرام

-----------------------

 صفحه اصلی

-----------------------

ندای الرحیل2-تصاویر

-----------------------

ندای الرحیل3-سیاسی

-----------------------

ندای الرحیل4-خواب

-----------------------

 ندای الرحیل5 - شعر
پربیننده ترین مطالب

مرگ دوم .... مرگ ارواح

دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۲۴ ب.ظ

یه بحثی وجود داره مبنی براینکه ارواح  هم با نفخ اول  صور اسرافیل خواهند مرد.

ارواح در عالم برزخ با بدن مثالی زندگی میکنن و این بدن با زندگی برزخی ارواح متناسب است

"معاد جسمانی"  ثابت می کند که بدن قیامتی با بدن مثالی و برزخی ما متفاوت است 

یعنی بعید نیست که ارواح با صور اسرافیل از بدن مثالی هم بمیرند و با نفخ دوم صور با بدن قیامتی محشور شوند

اگر این فرض ما صحیح باشد باید بگم که شهیدان از این مرگ استثنا هستن و برای همیشه زنده خواهند ماند

ایه ای زیبا در قرآن هست که می فرماید:

و نفخ فی الصور فصعق من فی السموات و من فی الأرض إلا من شاء الله

 و در صور دمیده می شود، پس هر که در آسمان ها و زمین است بی هوش می افتد، مگر کسی که خدا بخواهد.

سوره ی زمر، آیه ی 68. 

 به موجب إلا من شاء الله عده اى نخواهند مرد. 

و عده اى گفته اند:

 افراد مستثنى عبارتند از شهیدان در راه خداوند 

 این سخن را «سعید بن جبیر» و «عطا» از «ابن عباس» و «ابو هریره»،

از پیغمبر (ص) نقل کرده اند که آن حضرت درباره این آیه از کسانى که شامل بیهوشى مرگ آور نمى شوند از جبرائیل سؤال کرد و او جواب گفت که ایشان شهیدان مى باشند که شمشیرهاى خود را کنار عرش به کمر بسته اند.

این روایت این عقیده را که می گوید با نفخ اول صور ارواح هم می میرند را تقویت می کند؛

بوعلی می گوید که ما از راه دلیل علمی می توانیم بفهمیم  که فقط عقل انسان ( یعنی قوه عاقله انسان ) باقی می ماند ، سایر قوای انسان هر چه هست ، همه معدوم می شوند 
 

ارواح در برزخ با بدن مثالی که جنسش از تصور و تخیل است زندگی می کنند و با پایان یافتن برزخ و آغاز قیامت احتیاج به بدنی دارند که با عالم عظیم آخرت سازگاری داشته باشد؛ همانند پروانه از پیلۀ خود خارج شده با بدنی متفاوت وارد محشر می شوند...




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۱۶
بهنام جدی بالابیگلو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">