ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی
دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۵۵ ب.ظ

آخرتگرایی؛ عزت یا ذلت؟!

در ابتدای حرف های خودم یه گریزی می زنم به سخنان شریعتی؛

شریعتی می گوید:

فرق مومن مقدس با فاسق کافر چیست؟
هیچ،

این در زندگی پیش از مرگ به دنبال چشم چرانی و شکم چرانی است و آن در زندگی پس از مرگ؟
یکی در دنیا شیر و عسل و سایه ی درخت و حور و غلمان سیرش می کند و نیاز دیگری ندارد و دیگری
در آخرت.

پس حق ندارم بگویم کافر و مومن هر دو همفکرند؟ دین و کفر هر دو یک ایمان است و یک
آرمان، اختلاف بر سر راه (مذهب) است و تکنیک کار!
و در این صورت می بینیم مومن هم همان کافر فاسد عیاش مادی خودپرست لذت جویی است که فقط
کلاه سرش رفته است.نقد را فدا می کند تا همان را به صورت نسیه به دست آورد!آن هم با یک ضریب
احنمال! یعنی بر فرض که فردایی بود و بهشتی و بابت آن اعمال هم پاداش دادند.
تازه باید به ریش دراز این احمق خندید که حیوان! آخر آن همه ریاضت و سختی و روزه و جهاد و
محرومیت و نفس کشی و چشم پوشی از همه ی لذات و سرکوبی شهوت و دور ریختن شراب و شیرینی و
آسایش در زندگی آن دنیا برای اینکه در این آخرت باز همان ها را به دست آوری!
این "اکل از قفا" نیست؟ یعنی لقمه را برداشتن و با دست به زحمت و رنج دور گردن پیچاندن و
به زور به دهان رساندن!
کسی که همان لقمه را بر می دارد و بی آنکه از پشت سر ببرد راسته به دهان می گذارد با تو یکی است
اما عاقل تر از تو و موفق تر از تو.

 

 این مطلب راهم از سایت یکی از همین مدعیان برداشته ام:

هدفم بهشت نیست که بهشت مال آدمهای کوچک آدم هایی که جسارت ندارن و بله قربانگو هستن به دنبال حقیقتم حقیقت را بیابم خودم را یافته ام و خودم را بیابم نیازی به بهشت ندارم

در این مقال قصد نقد افکار دکتر شریعتی و هجو نامه هایش را ندارم

ولی بدنبال پیدا کردن جواب این سوال هستم که چگونه یک مدعی به چنین افکار پوچی رسیده که یک شخصیت دنیاگرا و شخصیت آخرتگرا را بایک پیمانه می سنجد

 

 باید دانست که روشنفکران دینی بشدت مرعوب روشنفکران غربی اند و روشنفکران غربی به خاطر مبارزاتی که با کلیسا داشته اند به چنین افکاری رسیده اند

 انشتین می گوید:

"اگر نیکی کردن ما فقط از ترس عقوبت و به امید پاداش باشد ، پس به غایت زبون هستیم."

 متاسفانه روشنفکران دینی در تقلیدی کور حرفهای روشنفکران غربی را مزمزه میکنن

 

 آیا واقعا این عبادت ، بى ارزش است ؟ همان طور که گفته اند این یک شکم پرستى بزرگ است ؟ یک دامن پرستى بزرگ است ؟ یک طمع بزرگ است ؟ و صد درجه از دنیا پرستى بدتر است ؟

نه ، کوبیدن آن به این شکل درست نیست

باید بگویم همانطوری که دنیا با آخرت متضاد هستند ترسهای دنیوی با ترسهای اخروی هم در تضادند

آرزوهای دنیوی پست اند و آرزوهای اخروی مقدس

هوس های دنیوی منشأ جهالت و اخلاق رذیله اند و خواهش های اخروی سرچشمۀ علم و کمال اند و اخلاق کریمه

 



نوشته شده توسط بهنام جدی بالابیگلو
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی

ندای الرحیل

سلام
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای دگرگون کردن بدیهیات،گرایشها و هدفها ...
وبلاگ حاضر تلاش کوچکی است برای زنده کردن قلبها و دگرگون کردن آرزوها...
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای احیای فرهنگ آخرتگرایی و نواختن ندای الرحیل...
پس...
باور کنیم که جهان به نگاهی نو نسبت به مرگ نیازمند است...
باور کنیم که نگرش غلط به اسرارآمیزترین پدیدۀ هستی - مرگ - لحظه لحظۀ عمر بشر را به پوچی کشانده است....
باور کنیم که ما رهگذریم ودنیا ظرفیت و توان تحمل آرزوهای ما را ندارد...
باور کنیم که مرگ در این نزدیکیست و ما چاره ای جز رفتن نداریم...
باور کنیم که دلهای ما برای آزاد شدن از ترسها و گرایشهای دنیا، به ترسها و گرایشهای آخرت نیازمند است...
باور کنیم که تنها طریقتی که می تواند ما را به خدا برساند، طریقت توشه چینی است...
ویادمرگ، آب حیات بخشیست برای زنده کردن بشریت...
ویاد مرگ شمشیر و سپر محکمیست، در برابر فرهنگ پوچ گرای غربیها...
و یاد مرگ، مرهم شفا بخشیست برای انقلاب بیمار شده به ویروس دنیاگرایی...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

منوی تصویری سایت ندای الرحیل

تلگرام

-----------------------

 صفحه اصلی

-----------------------

ندای الرحیل2-تصاویر

-----------------------

ندای الرحیل3-سیاسی

-----------------------

ندای الرحیل4-خواب

-----------------------

 ندای الرحیل5 - شعر
پربیننده ترین مطالب

آخرتگرایی؛ عزت یا ذلت؟!

دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۵۵ ب.ظ

در ابتدای حرف های خودم یه گریزی می زنم به سخنان شریعتی؛

شریعتی می گوید:

فرق مومن مقدس با فاسق کافر چیست؟
هیچ،

این در زندگی پیش از مرگ به دنبال چشم چرانی و شکم چرانی است و آن در زندگی پس از مرگ؟
یکی در دنیا شیر و عسل و سایه ی درخت و حور و غلمان سیرش می کند و نیاز دیگری ندارد و دیگری
در آخرت.

پس حق ندارم بگویم کافر و مومن هر دو همفکرند؟ دین و کفر هر دو یک ایمان است و یک
آرمان، اختلاف بر سر راه (مذهب) است و تکنیک کار!
و در این صورت می بینیم مومن هم همان کافر فاسد عیاش مادی خودپرست لذت جویی است که فقط
کلاه سرش رفته است.نقد را فدا می کند تا همان را به صورت نسیه به دست آورد!آن هم با یک ضریب
احنمال! یعنی بر فرض که فردایی بود و بهشتی و بابت آن اعمال هم پاداش دادند.
تازه باید به ریش دراز این احمق خندید که حیوان! آخر آن همه ریاضت و سختی و روزه و جهاد و
محرومیت و نفس کشی و چشم پوشی از همه ی لذات و سرکوبی شهوت و دور ریختن شراب و شیرینی و
آسایش در زندگی آن دنیا برای اینکه در این آخرت باز همان ها را به دست آوری!
این "اکل از قفا" نیست؟ یعنی لقمه را برداشتن و با دست به زحمت و رنج دور گردن پیچاندن و
به زور به دهان رساندن!
کسی که همان لقمه را بر می دارد و بی آنکه از پشت سر ببرد راسته به دهان می گذارد با تو یکی است
اما عاقل تر از تو و موفق تر از تو.

 

 این مطلب راهم از سایت یکی از همین مدعیان برداشته ام:

هدفم بهشت نیست که بهشت مال آدمهای کوچک آدم هایی که جسارت ندارن و بله قربانگو هستن به دنبال حقیقتم حقیقت را بیابم خودم را یافته ام و خودم را بیابم نیازی به بهشت ندارم

در این مقال قصد نقد افکار دکتر شریعتی و هجو نامه هایش را ندارم

ولی بدنبال پیدا کردن جواب این سوال هستم که چگونه یک مدعی به چنین افکار پوچی رسیده که یک شخصیت دنیاگرا و شخصیت آخرتگرا را بایک پیمانه می سنجد

 

 باید دانست که روشنفکران دینی بشدت مرعوب روشنفکران غربی اند و روشنفکران غربی به خاطر مبارزاتی که با کلیسا داشته اند به چنین افکاری رسیده اند

 انشتین می گوید:

"اگر نیکی کردن ما فقط از ترس عقوبت و به امید پاداش باشد ، پس به غایت زبون هستیم."

 متاسفانه روشنفکران دینی در تقلیدی کور حرفهای روشنفکران غربی را مزمزه میکنن

 

 آیا واقعا این عبادت ، بى ارزش است ؟ همان طور که گفته اند این یک شکم پرستى بزرگ است ؟ یک دامن پرستى بزرگ است ؟ یک طمع بزرگ است ؟ و صد درجه از دنیا پرستى بدتر است ؟

نه ، کوبیدن آن به این شکل درست نیست

باید بگویم همانطوری که دنیا با آخرت متضاد هستند ترسهای دنیوی با ترسهای اخروی هم در تضادند

آرزوهای دنیوی پست اند و آرزوهای اخروی مقدس

هوس های دنیوی منشأ جهالت و اخلاق رذیله اند و خواهش های اخروی سرچشمۀ علم و کمال اند و اخلاق کریمه

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۳۱
بهنام جدی بالابیگلو

نظرات  (۱)

ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">