ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی
يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۳۳ ب.ظ

قفندر

 

 

امام صادق علیه السلام :

 

«در منزلی که چهل روز تار و تنبک (آلات موسیقی) به کار رود، خداوند شیطانی را به نام قفندر بر آن مسلط می کند و او به تمام اندام صاحب خانه می نشیند و در او می دمد، پس از آن، حیا و غیرت از او برداشته می شود، به گونه ای که برایش مهم نیست هرچه درباره اش بگویند و هرچه با ناموسش انجام دهند«.


منبع: الکافی، ج ۶، ص ۴۳۲;

الوافی، ج ۱۷، صص ۲۱۰ - ۲۱۱;

وسائل الشیعه، ج ۱۷، ص ۳۱۳ 
 
 
امام صادق(ع) فرمود:
«اذا غیر الرّجل من أهله أو بعض مناکحه من مملوکه، فلم یغرولم یغیر، بعث الله الیه طایراً یقال له القفندر، حتّی یسقط علی عارضة بابه، ثمّ یمهله أربعین یوماً، ثمّ یهتف به: انّ الله غیور یحبّ کلّ غیور، فان هو غار و غیر فانکر ذلک. و الاطار حتی یسقط علی رأسه، فیخفق بجناحیه ثمّ یطیر عنه. فینزع الله بعد ذلک روح الایمان و تسمیه الملائکة الدّیوث»
 
اگر نسبت به خانواده یا بعضی از کنیزان انسان، کاری خلاف غیرت صورت گیرد و او غیرت نورزد و وضع را تغییر ندهد، خدا پرنده‌ای به نام قفندر را به در خانه‌اش می‌فرستد که چهل روز او را مهلت می‌دهد و سپس به او خطاب کرده می‌گوید، خدا غیور است و هر غیرتمندی را دوست دارد. پس اگر او اظهار غیرت کرد و وضع را تغییر داد، اعتنایی نمی‌کند. در غیر اینصورت، پرواز می‌کند و روی سر او فرود می‌آید و با بالهایش بر او می‌زند و سپس پر می‌کشد و می‌رود. آنگاه خداوند روح ایمان را از آن شخص، سلب می‌کند و فرشتگان، او را دیوث می‌نامند.
 
وسائل‌الشیعة ج14، ص108، باب77، از ابواب مقدمات نکاح، ح4.
 


نوشته شده توسط بهنام جدی بالابیگلو
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

ندای الرحیل

در احیای فرهنگ آخرتگرایی

ندای الرحیل

سلام
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای دگرگون کردن بدیهیات،گرایشها و هدفها ...
وبلاگ حاضر تلاش کوچکی است برای زنده کردن قلبها و دگرگون کردن آرزوها...
وبلاگ حاضر، تلاش کوچکی است برای احیای فرهنگ آخرتگرایی و نواختن ندای الرحیل...
پس...
باور کنیم که جهان به نگاهی نو نسبت به مرگ نیازمند است...
باور کنیم که نگرش غلط به اسرارآمیزترین پدیدۀ هستی - مرگ - لحظه لحظۀ عمر بشر را به پوچی کشانده است....
باور کنیم که ما رهگذریم ودنیا ظرفیت و توان تحمل آرزوهای ما را ندارد...
باور کنیم که مرگ در این نزدیکیست و ما چاره ای جز رفتن نداریم...
باور کنیم که دلهای ما برای آزاد شدن از ترسها و گرایشهای دنیا، به ترسها و گرایشهای آخرت نیازمند است...
باور کنیم که تنها طریقتی که می تواند ما را به خدا برساند، طریقت توشه چینی است...
ویادمرگ، آب حیات بخشیست برای زنده کردن بشریت...
ویاد مرگ شمشیر و سپر محکمیست، در برابر فرهنگ پوچ گرای غربیها...
و یاد مرگ، مرهم شفا بخشیست برای انقلاب بیمار شده به ویروس دنیاگرایی...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
هم کاروانیان

منوی تصویری سایت ندای الرحیل

تلگرام

-----------------------

 صفحه اصلی

-----------------------

ندای الرحیل2-تصاویر

-----------------------

ندای الرحیل3-سیاسی

-----------------------

ندای الرحیل4-خواب

-----------------------

 ندای الرحیل5 - شعر
آخرین دیدگاه میهمانان ندای الرحیل
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۹، ۱۷:۱۶ - سلیمانی
    احسنت

قفندر

يكشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۳۳ ب.ظ

 

 

امام صادق علیه السلام :

 

«در منزلی که چهل روز تار و تنبک (آلات موسیقی) به کار رود، خداوند شیطانی را به نام قفندر بر آن مسلط می کند و او به تمام اندام صاحب خانه می نشیند و در او می دمد، پس از آن، حیا و غیرت از او برداشته می شود، به گونه ای که برایش مهم نیست هرچه درباره اش بگویند و هرچه با ناموسش انجام دهند«.


منبع: الکافی، ج ۶، ص ۴۳۲;

الوافی، ج ۱۷، صص ۲۱۰ - ۲۱۱;

وسائل الشیعه، ج ۱۷، ص ۳۱۳ 
 
 
امام صادق(ع) فرمود:
«اذا غیر الرّجل من أهله أو بعض مناکحه من مملوکه، فلم یغرولم یغیر، بعث الله الیه طایراً یقال له القفندر، حتّی یسقط علی عارضة بابه، ثمّ یمهله أربعین یوماً، ثمّ یهتف به: انّ الله غیور یحبّ کلّ غیور، فان هو غار و غیر فانکر ذلک. و الاطار حتی یسقط علی رأسه، فیخفق بجناحیه ثمّ یطیر عنه. فینزع الله بعد ذلک روح الایمان و تسمیه الملائکة الدّیوث»
 
اگر نسبت به خانواده یا بعضی از کنیزان انسان، کاری خلاف غیرت صورت گیرد و او غیرت نورزد و وضع را تغییر ندهد، خدا پرنده‌ای به نام قفندر را به در خانه‌اش می‌فرستد که چهل روز او را مهلت می‌دهد و سپس به او خطاب کرده می‌گوید، خدا غیور است و هر غیرتمندی را دوست دارد. پس اگر او اظهار غیرت کرد و وضع را تغییر داد، اعتنایی نمی‌کند. در غیر اینصورت، پرواز می‌کند و روی سر او فرود می‌آید و با بالهایش بر او می‌زند و سپس پر می‌کشد و می‌رود. آنگاه خداوند روح ایمان را از آن شخص، سلب می‌کند و فرشتگان، او را دیوث می‌نامند.
 
وسائل‌الشیعة ج14، ص108، باب77، از ابواب مقدمات نکاح، ح4.
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۱۰
بهنام جدی بالابیگلو

نظرات  (۳۶)

در تصاویر حکاکی شده بر سنگ های تخت جمشید،
هیچکس عصبانی نیست!
هیچکس سوار بر اسب نیست!
هیچکس را در حال تعظیم نمی بینید!
در بین این صدها پیکر تراشیده، حتی یک تصویر برهنه وجود ندارد!
این ها اصالت ما هستند:
مهربانی، خوشرویی، قدرت، احترام، ادب، نجابت
***********************************
اینها صفات یک ایرانی است.اسلام هم همین ها را سفارش کرده،مگه نه؟آخرش هم نفهمیدم توهم و تعصبم در چه بود؟اینکه از خودم دفاع کنم؟اجازه ندم مثل م.ا بی سر وپا و ب.خ حرف رکیک بزنن؟چون من اصالتا تو خانواده ای بزرگ شدم که با دو چیز خیلی مخالفند:صیغه که حتما درست میدونید شما و حرف رکیک.هر جا باشه اجازه نمیدم امثال م.ا یا دوستش یا سامان حرف زشت بزنن.اگر م.ا و ب.خ هم حرف زدن بلد بودند مسلم بدونید یادگرفتن در مکتب اساتید افتخاری است،اما اونا استاد یه چی هستند،حرفای زشت و زور و ظلم و متاسفانه بدبینی. ببینم شماها بعد ازدواج با خانماتون چه رفتاری میکنید؟؟؟ ؟؟فقط یه چیز رو خوب بدونین،اگر زنی چشم و گوش بسته همیشه در اختیار و گوش بفرمان شما مثل یه برده باشه،مسلم بدونید تو این زمونه اون زن نیست.حتما یه چی هس که مثل برده رفتار میکنه .اینو از ایراندخت به عنوان خواهر بزرگتون بپذیرید.
پاسخ:
پاسخ:
بخدا دلم بحال تو می سوزه!!
من شاهد بودم کسی را که از تو هم مغرورتر و پر بادتر بود و اکنون ...

خواهر من!

پیچ دنیا شدیدتر از آنست که با این سرعتها بتوانی سالم بمانی
احوال ما را هم از همسران ما بپرس
البته ما امثال شما را لکه ننگ می دانیم و برای ازدواج پیش شما ها نمی آییم
بلکه می رویم پیش آنهایی که خیال می کنی در این دوره و زمانه زن !! نیستند و اگر هم بخواهیم آنها را عروسک خیابانی کنیم آنها از ما فاصله می گیرند و اطاعت از خدا را بر حرف ما مقدم می دانند
افتخار من نه طاغوتی مثل کوروش است و نه کتیبه های پوسیدۀ مشتی جاهل که فقط کمی از ما زودتر به دنیا آمده بودند
بلکه افتخار من دین خداست همانطور که از سلمان در مورد نسبش پرسیدند و با افتخار گفت نسب من اسلام است
سلام برادر جدی حالتون خوبه ؟
اره راس میگید در ظاهر قانع کننده نیست مسدود شدن وب
ولی
خودتون میدونید که اون وب دانشجویی بود یعنی من اون وب رو برا کلاس باز کرده بودم حتی خدا خودش شاهده که یکی از نویسندگان برای نویسنده شدن التماس میکرد ولی بعد ثبت اسم خبری ازشون نشد
یا دیدم که نویسندگان همکلاسی دارن سو استفاده میکنند از این جهت و میخان رابطه دوستی با هم یعنی ÷پسرا با دخترا بر قرار کنند
به این جهت من این تصمیم رو گرفتم من از دیدن این صحنه ها داغون میشم و خودمو مقصر میدونم و میدونم که با این کارم به زجمات شما بی احترامی کردم ببخشید
ولی من مسدود کردم یعنی میخام بعد یه مدت باز راه اندازی کنم و هدفم بیرون انداختن این همکلاسی ها بود
انشاالله راه اندازی میکنم و به شما هم تعلام میکنم
فقط مارو دعا کنید
علی الحساب اینو داشته باش تا به وقتش جواب بدم،ینی الان فرصت ندارم.جوابای خوبی دارم جناب پارسا!!!!
گفتند ادب از که آموختی؟
گفت :بی ادبان!!!!
********
میدونی جواب ابلهان چیه؟
نمی دونی؟؟؟؟؟ عجیب نیست!آخه خیلی بچه ای و هنوز قدرت درک خیلی چیزا رو نداری جناب با غیرت!!!!
در ضمن من خواهر برادری هستم که اول ادب ، دوم غیرت و شرف داشته باشه، که ظاهرا هیچکدوم در شما نیست.پس این شایستگی را در شما نمی بینم
تهمت خیلی بده مسلمان!!! حق الناسه. اینم نمیدونستی؟؟گفتی لکه ننگ ؟؟خوب شب دراز است و قلندر بیدار!!!! ببینم تو با این پاکی زبانزدت فردا در محضر خدا چه جوابی خواهی داد؟؟در ضمن غلط می کنی با متاهل ازدواج کنی نامسلمون.تو مذهبت اینو یادت دادن؟ به تو که اینو گفتن پس دخترای همفکرت واویلان و مایه شرمساری!!کدوم یکی از بزرگترات بهت اینو یاد دادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالا کی مایه ننگه؟؟؟؟؟؟
خوب برو یه دو کلمه کتاب بخون!!!البته فکر کنم هنوز زوده واست خوندن و نوشتن.چون قدرت تجزیه و تحلیل نداری!!!!!!!!
آها راستی شازده پسر!!! دو کلام از قران که بلدی بخونی؟ برو خوب درباره تفسیر قران درباره ذوالقرنین از بزرگان دینمون در حال حاضر تو همین اینترنت هم سرچ کن. اونجا خواهی فهمید لکه ننگ، جاهل و طاغوت یعنی چی؟البته باز هم به قدرت تجزیه و تحلیلیت بر می گرده. در ضمن کلمه طاغوت رو یادت باشه ، واسه اون حرفا دارم.به وقتش خواهی فهمید طاغوت معنی اش چیه و به جه کسی اطلاق میشه!

پاسخ:
پاسخ: بین شخصیت ذوالقرنین و شخصیت کوروش تفاوت از زمین تا آسمانست و من معتقدم که علامه طباطبایی دچار اشتباه علمی شده اند
در هر صورت ایشان معصوم از اشتباه نیستند و لی چیزی که اهمیت دارد اینست که از هیچ گونه غرض ورزی پیروی نکرده اند
اما الان شرایط به گونۀ دیگریست
یک عده کوروش را مبدل به چماقی کرده اند برای کوبیدن پیشوایان دین اسلام و گروهی کوروش را مرهمی کرده اند برای ترمیم حقارتهای بین المللی
عده ای هم کوشش می‌کنند تا با تحریک احساسات عامه و با استفاده از روحیه قهرمان‌دوستانهٔ آنان، از کورش برای پیشبرد مقاصد امروزی خود استفاده کنند. آنچه که این عده از کورش نقل می‌کنند و یا بدو منسوب می‌کنند، الزاماً ارتباطی با کورش ندارد و داستان‌ها و تخیلات و قصه‌هایی است که بتواند موجب بیدار کردن احساسات عامه و خلسه عاطفی آنان شود
کورش برای این دسته وسیله ای است برای بازگشت دوباره به حاکمیت
چون این عده شدیدا به یک اسوه غیر مذهبی نیازمندند
در این بین شماها هم دانسته و یاندانسته سیاهی لشگر کسانی هستید که دین را از سیاست جدا می دانند
لازم دونستم به عنوان یک مسلمان و یک ایرانی از حیثیت خواهر هموطنم دفاع کنم....
1- تو یک جمله گفتی و باباتش باید حلالیت بطلبی از کجا ایراندخت رو میشناسی که بهش میگی لکه ننگ بانویی که نوشته هاش میتواند بخشی از رفتارش را مشخص کند باسواد و پایبند به مذهب...
2- در جایی گفتی افتخار ما کوروش نیست و در جایی ضمن ارج نهادن تلویحی به مقام کوروش جهت کلامت متوجه بیخردانی است که میخواهند از موقعیت کوروش در جهت پیشبرد اهداف خود...راست یا دروغ...سوء استفاده کنند...
3-دین خدا افتخار هر ایرانی است منتها با حفظ اجداد و نژادش ..تو هرگز نمیتوانی وجود جدت را انکار کنی اگر ما هویتهای خود را بیارزش کنیم انگار بی هویتیم ..اگر پدر بزرگ تو خلاف کار بوده یا صالح برای فرزند و نوه تو باید قابل احترام باشه ...و تو تاکید بدان اجدا باستانی تو مرد و آزاده بودند...
4-دین پرستی با عرب پرستی تفاوت بسیار داره امثال شما دین پرست نیستید عرب پرستید...مانند افرادی که بد و اشتباه حرف رهبر را متوجه میشوند و از راه تعصب بدون تفکر همیشه موجب مشکل برای ایشان هستند..یادت هست در انتخابات امسال برای مصون ماندن از شر این به اصطلاح دوستان رهبر انقلاب مجبور شد چند بار تاکید کند کسی رای من را نمیداند ..تو هم از ایندست افرادی...
5-شما علامه طاطالیی را که مقام علمی اش محرزه متهم به اشتباه میکنی ...حاضری به شاگرد شاگردش جناب مطهری درس پس بدی ؟ کسی که میگوید دیگران بخصوص اگر در مقام عالی علمی هستند اشتباه میکنند باید مرتبه خودش بالاتر باشد وگرنه این حرف یاوه است...
6-من با حرف آخرتون موافقم عدهای لزوما بیسواد و نادان از بزرگ منشی و خرد و محبوبیت کورش سنگری ساخته پشت آن پنهان شده تا به اهداف خود برسند ولی لزوما این کارها خدشه ای به مقام تاریخی این مرد بزرگ که حتی دشمنانش نیز قادر به حذف شانش نبودند...نمیشود..
7- من رو ایراندخت تعصب دارم چون به شعور درک و فهمش ایمان دارم و اخطار میکنم مواظب حرف زدنت باش...ادب را رعایت کن..در مقامی با ایشان حرف بزن که روحش خدشه دار نشود و ایضا خودت به بیادبی متهم نشوی...
8- مدتی وبم بسته ولی اینجا میام....
۲۴ آذر ۹۲ ، ۰۹:۵۱ طلبه امروزی
بعد هم متأسفانه دیدم به اسم مسلمان و دین و خدا و پیامبر فعالیت می کنید ولی در همان حال زنی مسلمان و آزاده جسارت می کنید ...!
کسی منتظر ازدواج شما نیست جناب ... دختر مورد پسند شما نفی پاکی دختران دیگر نمی کند چه اینکه دخترانی بی دین هستند که از شمای با دین با اخلاق ترند ...
کسی هم برای شما دعوت نامه نفرستاده که بیایید و ازدواج کنید ... که اینطور به خواهرما هتاکی می کنید ...
مرز انسان و حیوان یک چیز است : شعور که از پس آن اخلاق بیرون می آید
مواظب باشید در این قالب وجودی تان مصداق "اولئک کالانعام" را پیدا نکنید (که البته خود را نشان دادید)
پاسخ:
پاسخ: احتمالا" کامنتی قبل از این کامنت گذاشته بودین که به هر دلیلی بدست ما نرسیده
در هر صورت بجای جنجال بهترست بفکر عاقبت کار خود باشید
شما درون چاهی افتاده اید که در آمدنتان بسیار سخت ست
خیال می کنید که با دستکاری سنتهابه بهانۀ بروز کردن می توانید کسانی را که از دین می گریزند را جذب کنید ؟
بهترست دین خدا را بدون دستکاری تبلیغ کنید و با دغلبازی دیگران را فریب ندید
یک نفر مسلمانی که به حقیقت دین باور داشته باشد بهتر است از هزاران فریب خورده ای که دین را از زاویۀ توهمات امثال شما می بینند
اینقدر هم به تألیفات ارزشمند!!! خودتان ننازید
چون هر کسی که با حقیقت زاویه دارد هرقدر بیشتر راه می رود از حقیقت دورتر می شود
۲۴ آذر ۹۲ ، ۲۰:۳۶ ندای الرحیل
خطاب به خانم فرزانه
ای کاش دفاع از ارکان و سنتهای دین خدا که اینروزها مورد هجمۀ همفکران شماست را هم لازم می دانستی
حساسیت کذایی شما هم نسبت به چیزی که از آن به حیثیت! یاد می کنی ریشه اش در علاقۀ وافر امثال شما برای جنجال آفرینی هست و بس!
لکۀ ننگ صفت بسیار مناسبی هست برای همفکران ایشان
چه اینکه من مشایی را هم لکه ای ننگ می دانم که با آلوده کردن و تحریف دولتی انقلابی باعث شد حامیان اصلی احمدی نژاد رغبتی به حمایت ایشان از خود نشان نداده ایشان را تنها بگذارند
واگر مشایی نبود نیازی به تحمل شیخک ساده لوح بنفش هم نبود

من هیچ احترامی برای کورش قایل نیستم و او را هویت خود نمی دانم البته با حساب شما رضاخان هم پدربزرگ و هویت شما محسوب می شود و باید به او و افکارش احترام بلکه افتخار کنی!
گفتی عرب پرستم ثابت کن که من عرب پرستم
و البته زبان عربی در فصاحت و بلاغت از هر زبانی حتی فارسی و انگلیسی وزبانهای زندۀ دیگر رساتر است و این مطلب مورد اعتراف جمیع علماست بطوری که بسیاری از علما تالیفات خود را به زبان عربی می نوشتند هر چند خودشان به زبان فارسی صحبت می کرده اند
چماق عرب پرستی هم مثل چماق کورش این روزها در دستان امثال شماست ولی این چماقها هم مثل چماق تحجر برای خودش تاریخ مصرفی دارند ومن حرکت جنبشها را بسمت ارزشها می بینم و از دولت تحمیلی امید که در حمایت تحریمها
گسترده شده واهمه ای ندارم
۲۴ آذر ۹۲ ، ۲۰:۳۶ ندای الرحیل
علامه طباطبایی شخصیتی وارسته و دانشمند فهمیده ای هستند که خدماتی ارزشمند ارائه کرده اند و البته هیچکس قایل به عصمت ایشان نیست و دستکم در مورد کوروش علامه مطهری با ایشان اختلاف نظر داشته اند گو اینکه ایشان اشتباهاتی هم داشته اند و اینجا محل بحثش نیست
قرآن در مورد ذوالقرنین می فرماید:
ما او را در زمین مکانت دادیم و راه رسیدن به هر چیزی را به او نشان دادیم. (۸۴) او نیز راه را پی گرفت. (۸۵) تا به غروبگاه خورشید رسید. دید که در چشمه‌ای گِل‌آلود و سیاه غروب می‌کند و در آنجا مردمی یافت. گفتیم: ای ذو القرنین، می‌خواهی عقوبتشان کن و می‌خواهی با آنها به نیکی رفتار کن. (۸۶) گفت: اما هر کس که ستم کند ما عقوبتش خواهیم کرد. آن گاه او را نزد پروردگارش می‌برند تا او نیز به سختی عذابش کند. (۸۷) و اما هر کس که ایمان آورد و کارهای شایسته کند، اجری نیکو دارد. و در باره او فرمانهای آسان خواهیم راند. (۸۸)
ذوالقرنین کسی بوده که برای اهل مؤمنین آسان می گرفته و به آنها پاداش میداده و ستمگران را عقوبت می کرده
من تعجب میکنم که چگونه انسان حقیری مثل کوروش که بخاطر بقای حکومت خودش بت پرستی را هم تایید می کند با ذوالقرنین مقایسه می شود و این قیاس که بخاطر مشروعیت بخشیدن به کوروش و ارضای حقارت حقوق بشری برخی بیگانه پرست می باشد بیقین ظلم در حق ذوالقرنین است

در آخر باید بگم که شما و افتخاراتتان و تعصبتان( روی ایراندخت) و تفکرتان برای من اهمیتی ندارید
منظور از 40 روز تار و تنبک بکار رفتن دقیقا چیه؟ در واقع سوال اصلی من اینه که کسی که تار میزنه آیا جزو این افراد محسوب میشه؟!!
من فکر میکردم مبلغان دین باید انسانهایی مودب و صبوری باشند ... ولی در احادیث بیان شده و پاسخ به کامنتها، عکس این قضیه مشهوده ... تندروی نه برای شما ثوابی داره و نه موجب هدایت دیگران میشه ... حتی اگر قصدتون ضربه زدن به باورهای دینی مردم هم باشه در این مورد چندان موفق نخواهید بود چون عقل و علم مردم(افرادیکه دسترسی به اینجا دارند) اونقدر پیشرفت کرده که بتونن انسانها، حرفها و احادیث درست و نادرست رو از هم تشخیص بدن ...
پاسخ:
پاسخ:
اگر خیال می کنی که مبلغان مذهبی باید کاملا" مورد رضایت قلبهای آلوده باشند و اگر خیال می کنی که احادیثی که باب میل قلوب آلوده نیستند جعلی اند ...
در توهمات بسر می بری
هیچکس هیچ تکلیفی برای جلب رضایت جنابعالی ندارد و عقل مردم هم بدون پیروی از احادیثی که خیال می کنی بی ادبی! هستند کامل نخواهد شد
۲۵ آذر ۹۲ ، ۰۸:۰۴ طلبه امروزی
من نمیدونم این چطور وبی هست که کامنت من نرسیده ولی شما می گویی کامنت دادی ....
دوباره میگم انشالله تأیید شود :
احادیثی که شما نقل کردی چندین ضعف دارند :
1. حدیث اول می گوید قفندر یک شیطان است ولی حدیث دوم می گوید قفندر یک حامل پند از سوی خداست ... به هر حال قفندر شیطان است حامل پند؟
2. حرمت موسیقی در اسلام ثابت نشده است ... احادیث حرمت موسیقی همگی دال بر حرمت موسیقی حرامی است که در زمان صادقین(ع) نواخته می شد ... نه اینکه کل موسیقی حرام باشد چنانکه امام صادق(ع) به ابوصیر(از یاران خاص امام) می گوید که در عروسی ها جایز است موسیقی نواخته شود و زنان آواز بخوانند .
3. حدیث اوّل را رجالی بزرگ محمد باقر بهبودی صحیح نمی داند و سند آن را ضعیف اعلام می کند : (ر.ک : صحیح الکافی)
4. حدیث اوّل جبر است زیرا می گوید خداوند شیطانی را بر آدمی مسلط می کند که این نظریه جبریون است که می گویند خداوند آدمی را گمراه می کند و همان خداوند او را عذاب می کند و... با اینکه خداوند بارها گفته است "لااکراه فی الدین" یا خطاب به رسول(ص) گفته است "لست علیهم بمصیطر" و وقتی خدا به پیامبر(ص) بگوید که تو بر مردم مسلط نیستی به طریق اولی خودش این حکم را نقض نمی کند ...
5. حدیث اول مربوط به موسیقی است ولی حدیث دوّم مربوط به تجاوز به نوامیس از سوی غیر ... هیچ وجه اشتراکی بین این دو حدیث نیست .
خلاصه احادیثی که نقل کردید ضعف های متعددی دارند و ناقض یکدیگرند
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۷:۵۳ ندای الرحیل
شما کامنت خودت را با عبارت "بعد هم متأسفانه دیدم" شروع کرده بودی فهمیدم که قطعا" کامنتی هم قبلا" ارسال کردی و به لطف بلگفا بدست ما نرسیده
من اگر اهل سانسور بودم آنهمه توهینهای هاتف و آرمان را در تریبون آزاد http://separe.blogfa.com/ پاک می کردم
در مورد این تضادی که اشاره کردی می توان هردو را جمع کرد قفندر شیطانست ولی اینطور نیست که شیطان بدون اذن خدا بر کسی مسلط شود چه اینکه خدا می فرماید:

«و من یعش عن ذکر الرّحمن نقیض له شیطانا فهو له قرین»
مشکل شما اینست که خیال می کنی شیطان مستقل از ارادۀ خدا عمل می کند
و شاید محال می دانید که خداوند اهورامزدا! شیطان را بفرستد
در حالیکه شیطان هم ابزاری هست در دست خدا و هیچکس بدون خواست و مشیت الهی گمراه نمی شود
این مطلب در بحث جبر و اختیار همان امر بین الامرین است انسان هر راهی را که انتخاب نماید، خدا در پیمودن آن راه او را کمک خواهد کرد. آنکه راه درست را می‏رود خدا او را یاری می‌کند تا در آن راه سریع‏تر و بهتر حرکت کند. انسانی هم که راه نادرست را برود، خداوند وسایل او را نیز فراهم می‌کند تا بتواند گناه کند
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۷:۵۴ ندای الرحیل
حدیث ابوبصیر مربوط به جواز خوانندگی زن دز شب زفاف یک خبر واحده هست و در برابر احادیث متواتره رد می شود
بزرگانی مثل حاج شیخ عبدالکریم حائری طبل و کوس را حتی در عزای امام حسین ع جایز نمی دانستند
و یاآیه الله صافی گلپایگانی مدظله از پرسیده شد :در مراسم تولد یا رحلت ائمه اطهار (ع) آیا زدن نی اشکال دارد یا نه؟
جواب: در موارد مذکوره و غیر آن مطلقاً حرام است
سؤال: استفاده از آلات موسیقی مانند ارگ در مراسم عزاداری چه صورت دارد؟
پاسخ آیات عظام

مقام معظم رهبری: استفاده از آلات موسیقی مناسب با عزاداری سالار شهیدان نیست و شایسته است مراسم عزاداری به همان صورت متعارفی که از قدیم متداول بوده برگزار شود.
ایت الله تبریزی: استفاده از آلات موسیقی در عزاداری حرام است.
ایت الله صافی گلپایگانی: جایز نیست.
ایت الله بهجت: آن چه موجب وهن عزاداری است باید اجتناب شود، استعمال آلات موسیقی در عزاداری خالی از اشکال نیست مطلقاً.
فاضل لنکرانی: احوط ترک آن است
در مقابل فقهای قائل به جواز، عده ای از فقهای شیعه، استثنای زفاف را نپذیرفته و به حرمت همه اقسام آن بدون استثنا فتوا داده اند که به عبارت بعضی از آنان اشاره می کنیم
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۷:۵۴ ندای الرحیل

شیخ صدوق (قدس سره) در مقنع و هدایه- شیخ مفید (قدس سره) . ابوالصلاح حلبی (قدس سره سلار دیلمی (قدس سره
این چهار فقیه بزرگ و فقهای دیگری که کسب زن های خواننده یا مطلق آواز خوانی را حرام دانسته و چیزی از آن استثنا نکرده اند،
و بعضی از فقهای شیعه به بیان کلی اکتفا نکرده، بلکه پس از نقل استثنای غنای زن در زفاف، آن را رد کرده و به حرمت آن فتوا داده اند ابن ادریس حلی (قدس سره) ( متوفای 598 هـ.ق ) پس از اشاره به استثنای غنای زن در زفاف، آن را قبول نکرده و می فرماید:
«والأظهر ان الغناء محرم ممن کان؛
ظاهرتر [به نظر من] این است که، غنا از هر کسی باشد حرام است».(
منظورشان این است که در حرام بودن غنا فرق نمی کند که خواننده زن باشد یا مرد و در مجلس زفاف باشد یا غیر آن

علامه حلی (قدس سره) در کتاب تذکره الفقهاء نظر ابن ادریس را - که فتوا بر حرمت داده - تأیید کرده است (و منعه ابن ادریس و هوالمعتمد).
فخر المحققین (قدس سره) ( متوفای 771 هـ.ق) فرزند علامه حلی نیز پس از نقل نظر ابوالصلاح حلبی، شیخ مفید و ابن ادریس در مورد حرمت هر نوع غنا، حتی در زفاف، می نویسد:
و هو الاقوی عندی؛ لان هذه الروایه من الاحاد فلا یعارض الدلیل المانع؛ لتواتره؛
به نظر من حرمت غنای زفاف قوی تر است، زیرا این روایت ابوبصیر خبر واحد است، نمی توان با روایات متواتر دال بر حرمت، معارضه نماید
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۷:۵۴ ندای الرحیل
آیه الله شیخ محمد علی اراکی (قدس سره) ( متوفای 1415 هـ.ق) در پاسخ استفتائی، استثنا را قبول نکرده و ترک غنا در عروسی را احتیاط واجب دانسته است.
سؤال: غنا در مجالس عروسی از حرمت غنا استثنا شده و جایز است یا خیر؟
جواب: احوط ترک است.
آیه الله شیخ ناصر مکارم شیرازی مد ظله در پاسخ به سؤال های زیر، استثنا را نپذیرفته است:
سؤال: بنابر قول بعضی از فقها، غنا در مجالس عروسی استثنا شده است، نظر مبارک حضرت عالی چیست؟
جواب: فرقی میان مجالس عروسی و غیر عروسی (بنابراحتیاط ) نیست.
سؤال: دایره زدن در مجالس عروسی و غیر عروسی چه حکمی دارد؟
جواب: حکم دایره زدن حکم سایر آلات موسیقی است و فرقی میان مجالس عروسی و غیر آن نمی باشد (بنابراحتیاط واجب
سؤال: آیا حکم جواز غنا در مجلس زفاف و عروسی، در مجلس شب عقد نیز جاری است؟
جواب: تفاوتی بین شب عقد و عروسی و سایر شب ها نیست و آهنگ ها و موسیقی های مناسب مجالس لهو و فساد، در هر حال حرام است.(
)
سؤال: متأسفانه در یکی دو سال اخیر، عده ای برای عروسی فرزندان خود از افرادی به نام «مطرب» که دارای ابزار و آلات موسیقی بوده و در عروسی ها ضمن آواز خواندن به رقص و پایکوبی نیز می پردازند، دعوت به عمل می آورند ! با توجه به آثار منفی حضور مطربان، دعوت از چنین افرادی و پول دادن به آنها شرعاً چه حکمی دارد؟
جواب: دعوت کردن از مطرب حرام است و پول دادن به آنها گناه دیگری است علاقه مندان به اسلام و شیعیان اهل بیت اطهار (ع) بایستی از این اعمال پرهیز کنند.(
)
ملاحظه می فرمایید که ایشان در جواب دو سؤال اول، عدم استثنای عروسی را احتیاط واجب دانسته اند، ولی در جواب سؤال سوم و چهارم به صورت فتوا بیان کرده اند و چون از نظر زمان، سؤال سوم بعد از اول و دوم بوده است از این رو، مقلدان ایشان باید جواب سؤال سوم را که فتوا است معیار عمل قرار دهند.(
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۸:۰۰ ندای الرحیل
. آیه الله سید موسی شبیری زنجانی مد ظله در پاسخ به چند استفتای زیر، استثنا را مردود دانسته و بر حرمت غنا در عروسی فتوا داده است:
سؤال: آواز خواندن به نحو غنایی برای خانم ها در شب عروسی چه حکمی دارد؟
جواب: اجتناب از آن چه مطرب باشد لازم است.
سؤال: در شب عروسی با چه شرایطی آواز خواندن به نحو غنایی برای زنان جایز است؟
جواب: غناء مطرب حرام است.
سؤال: نواختن موسیقی مطرب برای زنان با وسائل آلات لهو و لعب در شب عروسی چه حکمی دارد؟
جواب: حرام است.
سؤال: آیا مجلس عقد و عروسی اگر با هم باشد جایز است خانم ها با شرایطی که ذکر می کنید آواز خوانی غنایی بکنند؟
جواب: آواز خواندن اگر مطرب باشد حرام است.
سؤال: آیا گذاشتن نوار ترانه در شب عروسی در مجلس مخصوص زنانه اشکال دارد؟
جواب: جایز نیست)
۲۵ آذر ۹۲ ، ۱۸:۰۱ ندای الرحیل

. آیه الله سید موسی شبیری زنجانی مد ظله در پاسخ به چند استفتای زیر، استثنا را مردود دانسته و بر حرمت غنا در عروسی فتوا داده است:
سؤال: آواز خواندن به نحو غنایی برای خانم ها در شب عروسی چه حکمی دارد؟
جواب: اجتناب از آن چه مطرب باشد لازم است.
سؤال: در شب عروسی با چه شرایطی آواز خواندن به نحو غنایی برای زنان جایز است؟
جواب: غناء مطرب حرام است.
سؤال: نواختن موسیقی مطرب برای زنان با وسائل آلات لهو و لعب در شب عروسی چه حکمی دارد؟
جواب: حرام است.
سؤال: آیا مجلس عقد و عروسی اگر با هم باشد جایز است خانم ها با شرایطی که ذکر می کنید آواز خوانی غنایی بکنند؟
جواب: آواز خواندن اگر مطرب باشد حرام است.
سؤال: آیا گذاشتن نوار ترانه در شب عروسی در مجلس مخصوص زنانه اشکال دارد؟
جواب: جایز نیست)


۲۶ آذر ۹۲ ، ۰۸:۲۳ طلبه امروزی
فکر کنم شما هم جبرگرا باشید ... چون مسائل را باهم خلط کرده اید ... اصالت وجودی شیطان مستقل از ماورای خودش که خدا باشد نیست بلکه وجود و حیات او به اذن خداست ولی گمراه کردن شیطان مستقل از خداست ... بین خالق و شیطان رابطه عینیت و تطور نیست (همون چیزی که عرفا می گن) بلکه رابطه تباین است ...
شیطان خلق شد ... عابد و زاهد بود ... انسان خلق شد ... شیطان سرکشی کرد و کافر گشت و از همان زمان خلقت آدمی باب مسئله اختیار گشوده شد چون لازمه تحصیل تقوا در راه خدا اختیار است و لازمه حصول این تقوا امتحان است و راه های متعدد ... گمراه کردن شیطان ربطی به خدا ندارد بلکه این اختیار شیطان است ...
بعد درباره موسیقی صرف فتاوا حجیت و بنای شرعی ندارد جناب ... فقهای نامبرده موسیقی را اشتباه معنی کرده اند و لفظ غنا را که آواز خوش است را به معنی حرام گرفته اند درحالی که باید به معنی اصالت مفهومی می گرفتند و بعد حرمت را استثنا قرار می دادند ولی در یک اشتباه حرمت را اصالت قرار دادند و حلیت را استثناء و این برخلاف قاعده اصولی برائت و اصل بر عدم است ...
و بعد از بین فقها سید ماجد بحرانی و فیض کاشانی و محقق سبزواری و محقق کشمیری و مقدس اردبیلی و آیت الله نکونام و فضل الله و صادفی و غروی و جناتی و معصومی و قابل و... موسیقی را حلال اعلام کردند مگر اینکه حرمتی بر آن عارض شود (یا کلام حرام باشد یا آهنگ) و فقهایی مانند نکونام و صادقی و جناتی و معصومی صدای زن را بلااشکال دانستند مگر اینکه حرمتی بر آن عرض گردد

خلاصه فتاوایی که نقل کردید هیچ کدام دلیل خاصی ندارند ... این را حقیر در وبلاگ قبلی در مبحث ناز و نیاز فطرت مفصل توضیح دادم
۲۶ آذر ۹۲ ، ۱۷:۲۷ ندای الرحیل
کجای حرف من بوی جبر می دهد؟
من گفتم: انسان هر راهی را که انتخاب نماید، خدا در پیمودن آن راه او را کمک خواهد کرد. آنکه راه درست را می‏رود خدا او را یاری می‌کند تا در آن راه سریع‏تر و بهتر حرکت کند. انسانی هم که راه نادرست را برود، خداوند وسایل او را نیز فراهم می‌کند تا بتواند گناه کند این مطلب در بحث جبر و اختیار همان امر بین الامرین است که مورد قبول شیعه هست
چیزی که باعث تباین است نفس خود شیطانست و شیطان تحت فرمانبرداری از نفس و خواهشهای نفسانی حجاب گرفته است
و در کل بین خلق و خالق یک گام فاصله و حجابست و آن منیت خود مخلوقست
از شما می پرسم که خداوند مضل هست یانه؟
اگر بگویی نه که منکر یکی از صفات غضبیه شده ای واگر بگویی مضل هست می پرسم چگونه گمراه می کند؟
اصلا بحث تباین و اشتراک نیست
خداوند بینایی را می گیرد و وانسان نابینا در چاه سرنگون می شود همانطوری که چوپان گوسفند بیمار را رها می کند و می داند که گرگی هست
البته این مثل اشتباه است چون درندگی گرگ از چوپان نیست ولی قدرت شیطان از خداست و خدا گمراهی خلق را از شیطان نخواسته است ولی قدرت را به شیطان داده و شیطان بخاطر پیروی از خواهشهای نفسانی خودش همان کاری را انجام میدهد که خداوند مقدر کرده است و خیال می کند که دارد برای خدا زرنگی می کند
پس شیطان وسیله ای هست در عین حال اشتراکی نیست
در ضمن شما هم مثل خیلیها خیال می کنی بشر مختارست
در بین جبر و اختیار ، امر بین الامرین صحیحست


فیض کاشانی ضمن احترام به شخصیت ایشان باید بگم که ایشان اشتباهاتی داشته اند از جمله اینکه ایشان متمایل به صوفیه بوده اند در بیان‌ این‌ فتوای خود از عقیده‌ امام‌ غزالی‌ در «فصل‌ سماع» از احیأالعلوم‌ متأثر بوده‌ و از آن‌ استفاده‌ کرده‌ است.
نظر مقدس اردبیلی را در مورد موسیقی نمی دانم ولی غروی و معصومی و قابل معلوم الحالند و نزد ما احترامی ندارند
۲۶ آذر ۹۲ ، ۱۷:۲۷ ندای الرحیل
نظر آیت الله بهجت در مورد موسیقی:
1756. آیا معیار حرمت موسیقى فقط مطرب و لهوى بودن آن است یا این که میزان تحریک و تهییج آن هم تأثیر دارد؟ و اگر باعث حزن و گریه شنونده شود، چه حکمى دارد؟
ج. مطرب بودن قیدى است که در غنا مطرح است نه در موسیقى و اصل اطراب شأنى، معیار حرمت است و نیز هر تحریک و تهییجى که سبب فرح یا حزن شود اما در موسیقى تلهّى (نواختن موسیقى لهوى) با آلات معدّه‏ى (دستگاه‏ها و ابزار ویژه‏ى موسیقى) مطلقا جایز نیست، بلکه استعمال آن‏ها در غیر لهو هم بنابر احتیاط واجب جایز نیست.
1757. 1) کدام موسیقى حرام است و آیا گوش دادن به آن براى رفع خستگى ناشى از کار یا افسردگى و مانند آن اشکال دارد؟
ج. آن‏چه مطرب است، از حیث غناى حرام است و از حیث لهو با آلات موسیقى، پس مطلقا حرام است و اگر استعمال آن‏ها در غیر لهو باشد، بنابر احتیاط جایز نیست.
2) رقص و آواز در مجالس عروسى که زن‏ها و مردها جدا باشند، آیا اشکال دارد؟
ج. رقص خلاف احتیاط است، آواز هم به غنا و غیر غنا منقسم مى‏شود که در صورت غنایى بودن حرام مى‏باشد.

1758. مبانى فقهى حرمت موسیقى و معیار تعیین مصداق موسیقى مطرب چیست؟
ج. ملاک حرمت اطراب شأنى است که معمولاً در زدن با آلات و ابزارهاى آن مطرب شأنى مى‏شود و علامت آن غلبه‏ى مقرونیّت آن‏ها با محرّمات دیگر است.

۲۶ آذر ۹۲ ، ۱۷:۲۸ ندای الرحیل
1759. منظور از مجالس لهو و لعب چه مى‏باشد؟
ج. مجالس لهو و لعب، مجالسى است که مناسبت با مجالس اهل فسق و گناه دارد.

1760. آیا فرقى بین موسیقى سنّتى و غیرسنّتى، ترانه به زبان محلى و یا زبان‏هاى دیگر و استفاده از نوار ضبط شده آن وجود دارد؟ خرید و فروش این گونه نوارها چگونه است؟
ج. در حرمت موسیقى تفاوتى بین سنتى و غیرسنتى آن وجود ندارد و در صورت حرمت اصل موسیقى، خرید و فروش نوارهاى آن نیز حرام است.

1761. گوش کردن موسقى باعث چه تحولاتى در روح انسان مى‏شود؟ آیا حکم موسیقى تابع این امور است؟
ج. گوش دادن موسیقى آثار منفى فراوانى در روح انسان دارد، ولى حکم شرعى آن دایر مدار آن آثار نیست.

1762. هنر موسیقى، مبتنى بر اصول و قواعد علمى و تاریخى است، چرا افراد دین‏دار آشنا با موسیقى، مرجع تشخیص حکم آن قرار نگیرند؟
ج. مرجع تشخیص حکم در تمام احکام شرعى، مرجع تقلید جامع شرایط است که بر فهم و استنباط نظر شارع قدرت دارد و در تشخیص موضوعات، به متخصصین و خبره‏ى آن مراجعه مى‏شود.

1763. آیا موسیقى درمانى جایز است؟
ج. استفاده موسیقى براى درمان نیز همانند موارد دیگر آن جایز نیست.

1764. آیا استفاده و آموزش موسیقى در مواردى مثل هنر و طبابت و افزایش شیر دام و رشد گیاه و... ، جایز است؟
ج. موارد استفاده از موسیقى موجب تغییر حکم شرعى آن نمى‏شود.
1765. گوش دادن به آهنگ‏ها، ساخت، فروش، تعلیم و تعلّم موسیقى و آلاتش چه حکمى دارد؟
ج. همه‏ى این‏ها جایز نیست.
۲۶ آذر ۹۲ ، ۱۷:۲۸ ندای الرحیل

1766. در خانواده‏اى که یک یا چند نفر از اعضاى آن موسیقى گوش مى‏کنند و بقیه با اجبار و قهراً صداى موسیقى به گوش آن‏ها مى‏خورد و امر به معروف و نهى‏ازمنکر آن‏ها فایده‏اى ندارد، چه حکمى دارد و گناه گوش کردن این نوارها بالاخص در ماه محرم و صفر و رمضان به عهده کیست؟
ج. به گوش خوردن موسیقى، همانند شنیدن آن حرام نیست و گناه عمل حرام اعم از شنیدن موسیقى و... در ماه‏هاى حرام مضاعف است.

1767. اگر شنیدن موسیقى و یا غنا انسان را به یاد خداوند متوجه کند، آیا شنیدن آن مانعى دارد؟
ج. انسان با عملى که مورد رضاى خداوند نیست، نمى‏تواند به یاد خداوند باشد و چنین امورى نمى‏تواند موجب تغییر حکم شرعى موسیقى و غنا باشد.

1768. آیا داشتن مجوز از وزارت ارشاد دلیل بر مجاز بودن صداى خواننده یا ترانه‏ى او مى‏باشد؟
ج. مجوّز آن وزارت‏خانه، نمى‏تواند مجوّز شرعى براى نوارهاى موسیقى و ترانه باشد.

1769. شنیدن موسیقى‏هایى که از صدا و سیما پخش مى‏شود چه صورت دارد؟
ج. فرقى با موارد دیگر نمى‏کند و به طور کلّى شنیدن موسیقى مطرب حرام است و در فرض مذکور به هر نحو ممکن باید از شنیدن آن اجتناب نمود.

1770. تشویق و تجلیل از بعضى نوازندگان و حرفه آن‏ها در بعضى روزنامه‏ها و مجالس و رسانه‏هاى خبرى دیگر و شرکت در این برنامه‏ها و تشویق آن‏ها چه حکمى دارد؟
ج. چون نواختن و شنیدن موسیقى مطرب حرام است، کلیّه امورى که به عنوان مقدمه یا ترویج آن محسوب مى‏شود نیز حرام است.
سلام وب قشنگی داری به منم سربزن.
چه بسا چیزهایی که از آن کراهت دارید ولی دقیقا خیر شما در آن است گوینده: خداوند متعال

سلام
آرزوی بهترین ها را برای شما دارم. با نظرهای مفیدتون خوشحالم کنید
ممنون
حضرت شیخ!!!!! چی شد کامنت من؟؟؟؟؟؟؟؟گرونه واست؟؟؟؟؟چون حدیث امام صادق محکومت میکنه، از ترس نمیگذاری؟
پاسخ:
پاسخ:
کامنتی از شما بدستم نرسیده
امام صادق (ع) : به زور خود را وادار به عبادت نکنید

سلام
آرزوی بهترین ها را برای شما دارم. با نظرهای مفیدتون خوشحالم کنید
ممنون
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۰:۴۳ پدرام ناصری
سلام
««چهل حدیث درباره پوشش زن و مرد»»
1- امام على علیه السّلام فرموده اند : پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایى اوست . غرر الحکم(5820)

40- پیامبر روزی یکی از کارگران خود را دید که در فضای باز غسل می‌کند. به وی فرمود: نمی‌بینم از خدایت شرم کرده باشی! مزدت را بگیر ما نیازی به تو نداریم.( المصنف )
««در وب بنده مطالعه کنین و نظر بدین لطفا»»
منتظرحضورسبزتون هستم
یا علی
۲۶ آذر ۹۲ ، ۲۱:۱۱ مسجد حضرت جبرئیل
سلام
وبلاگ خوبی دارید
وبلاگ مسجد ما را هم ببینید
سلام برادر
الان پروفیلتونو دیدم محل تولد نوشته گرمی
پس هم شهری هستیم
چه سعادتی
بابا اینو از اول میگفتی
خیلی خوشحالم از همکاری با شما
یاشا
ما منتظر صبح شب یلداییم

دستی به دعا تا فرج فرداییم . . .

...........// یلدایتان خجسته //.......
الهم عجل لولیک الفرج
یا مهدی
۰۱ دی ۹۲ ، ۱۸:۰۸ مسجد حضرت جبرئیل
هان ای رهروان راه حقیقت و منتظران منجی موعود! بشارت باد بر شما که لحظه قیام حضرت قائم (ع) نزدیک است. طلیعه صبح ظهور تابیدن گرفته و دیگر چیزی به برآمدن آفتاب حضور نمانده است.
۰۱ دی ۹۲ ، ۱۹:۴۰ ایراندخت
ببین شازده ، با این حرکات و سنگرسازی ها نمیتونی آمارتو ببری بالا!!!!!!!!!!!!!!!!!! شما اول دشمن رو واسه خودت معنی کن،یه سر به وبلاگ فرزانه جان هم بزن،اونجا حرفا زدی، منم پیغام گذاشتم بخون،جوابتو همین جا بذار. هنوز جواب توهینی وتهمتی که زدی رو نشنیدی!!!!!!!! میخوام ببینم تا کجا میره این بی شرمیت!!!!!!!!!!
پاسخ:
پاسخ: سایت ندای الرحیل فاقد سیستم آمارگیر هست چون با خلوص نیت منافات دارد
سایت طلبه امروزی چاهی هست شبهه افکن و بقول شاعر
اگر بینی که نا بینا و چاهست ...
"سنگرهای دشمن" را برای بصیرت بخشی گذاشتم
بهترست سنگ دوستانت رو تنهایی یدک نکشی مخاطب من تنها شما نبودی
یکی افکار کپک زده هخامنشی رو به اسم افکار نوین به خورد جامعه میده و اون یکی در برابر تجدد حتی بقیمت تحریف سنتها به رکوع رفته و ...
یکی هم خودش رو مدعی دفاع از آزادی بیان می دونه و کامنتهای دیگران رو پاک میکنه و ...
من در بین حلقۀ شما پرسیدم آدمیت کو؟
والا در حلقه ما ارزشها ماندگارند
۰۲ دی ۹۲ ، ۰۷:۲۵ ایراندخت
خوب باز هم گفتی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی خب،بذار امروز و فردا کارم کمتر شه،جوابایی رو دریافت میکنی که تنها سزاوار اونی. این دوست خوبتم فهمید بازدیدکننده نداره وبت؟حالا افکار کی پوسیده و کپک زده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۰۲ دی ۹۲ ، ۱۷:۵۸ سرگرمی‌های یک دانشجو
با عرض تسلیت. خوشحال میشم اگه بهم سر بزنی
آدمی اگر پیامبر هم باشد از زبان مردم آسوده نیست زیرا :

اگر بسیار کار کند می گویند احمق است

اگر کم کار کند می گویند تنبل است

اگر خرج کند می گویند افراط گر است

اگر جمع کند می گویند بخیل است

اگر ساکت و خاموش باشد می گویند لال است

اگر زبان آوری کند می گویند ورّاج و پرگواست

اگر روزه بدارد و شب ها نماز بخواند می گویند ریاکار است

و اگر عمل نکند می گویند کافراست و بی دین

لذا نباید به حمد و ثنای مردم اعتنا کرد

و جز از خداوند نباید از کسی ترسید .

شیخ بهائی
سلام
مطلب خوبی بود
وبلاگ دینی خوبی درست کردید
یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">